امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی آثار هنرمندان عاشورایی در برنامه «از تو می‌گویم» رادیو جوان

مشاهده ۲۳۶
۱۴۰۲/۰۵/۰۸- ۱۲:۵۷

تهیه‌کننده ویژه برنامه «از تو می‌گویم» گفت: هدف برنامه «از تو می‌گویم» این است که هنرمندان برای خلق آثارشان در این وادی و همچنین برای روایت مکتب عاشورایی و رساندن پیام عاشورا می‌توانند از هر هنری که دارند، استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، الهام وحدت تهیه‌کننده ویژه برنامه رادیویی «از تو می‌گویم»، در رابطه با نقطه آغاز این برنامه به خبرنگار فارس گفت: ویژه برنامه «از تو می‌گویم» به هنرمندانی می‌پردازد که در مکتب عاشورا، آثاری را خلق کرده‌اند و در این آثار پیامی از ماه محرم، به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی را به مردم منتقل می‌کنند.

این تهیه‌کننده رادیو درباره هدف این ویژه برنامه عنوان کرد: هدف برنامه «از تو می‌گویم» این است که هنرمندان برای خلق آثارشان در این وادی و همچنین برای روایت مکتب عاشورایی و رساندن پیام عاشورا می‌توانند از هر هنری که دارند، استفاده کنند. بر فرض مثال؛ شاعر می‌تواند در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان شعر بگوید و یا خطاط می‌تواند با خط زیبایش با موضوع‌های مختلف در این راستا خطاطی کند و یا نقاش با گرفتن الهام از پیام عاشورا، نقشی را بر بوم‌های خود بزند.

وحدت در ادامه افزود: در این برنامه قرار است با هنرمندانی از جمله؛ موسیقدان، کارگردان، خطاط، بازیگر و دیگر هنرمندانی که در این حوزه قدم برداشته‌اند به گفتگو بپردازیم.

وی درباره چگونگی برپاکردن مراسم سوگواری در ایام ماه محرم یادآور شد: همیشه برای برگزاری این نوع مراسم‌ها، حتما نباید روضه یا یک مراسم باشد؛ بلکه هر شخصی با هنر خودش مانند نقاشی، خطاطی، آواز یا موسیقی خوب، تأثیر بسزایی در جامعه داشته باشد و می‌تواند یک جریان را ایجاد کند.

تهیه کننده این ویژه برنامه رادیویی در پایان برنامه خاطرنشان کرد: ما از طریق هنر می‌توانیم عاشورا را زنده نگاه داریم و هر هنرمندی نیز می‌تواند با درک خودش از این واقعه بزرگ؛ پیام و مکتب خودش را همیشه در جامعه تبلیغ و ترویج نماید.

ویژه برنامه «از تو می‌گویم» به تهیه‌کنندگی و اجرای الهام وحدت ساعت ۱۹:۰۰ یکشنبه و دوشنبه روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

امتیاز شما