امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

"حرف حساب" میزبان معاون امور استان‌های رسانه ملی

مشاهده ۲۴۴
۱۴۰۲/۰۵/۲۰- ۱۱:۵۲

معاون امور استان‌های سازمان با حضور در برنامه "حرف حساب" صداوسیمای گلستان، دنیای خبرنگاری را توام با فرصت ها و تهدیدات دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر حسن عابدینی پس از حضور در مراسم تکریم خبرنگاران و فعالان حوزه خبر شبکه استانی گلستان و افتتاح پروژه اچ دی سازی، در برنامه تلویزیونی "حرف حساب" حاضر شد و به همراه مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هموطنان  گلستانی سخن گفت .

معاون امور استان‌ها در برنامه "حرف حساب" اظهار داشت: خبرنگاری در دنیای امروز توام با تهدیدات و فرصت هاست چرا که در رویداد های مهم یا بحران‌ها خبرنگاران با تهدیدهای زیادی روبرو می‌شوند و خطرات زیادی آنها را تهدید می‌کند.

وی افزود: کار خبرنگاری کار دشواری است، هم در زمانی که در بحران قرار داریم و هم در زمانی که رویدادهای دیپلماتیک را پوشش می دهیم و درست در چنین زمان‌هایی بین خبرنگارها رقابت حتی میان ثانیه‌ها به وجود می آید به طور مثال: در رویداد دیپلماتیک خبرنگاران تلاش می‌کنند در سریعترین زمان ممکن اطلاع رسانی کنند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما تصریح کرد: یکی از دغدغه‌ها در حوزه خبرنگاری، حرفه ای بودن است که این مهم با آموزش در دانشگاه‌ها در حال محقق شدن است چرا که در این دانشگاه‌ها تلاش می‌شود تا خبرنگاران به صورت حرفه ای تربیت شوند.

عابدینی تاکید کرد: دومین نکته مهم در عرصه خبرنگاری صداقت در روایتگری است چون برخی مواقع افراد با توجه به گرایش ها و تفکراتی که دارند خبر را با سلیقه‌های خود روایت می‌کنند در حالیکه باید صداقت در خبر رعایت شود.

وی تاکید کرد: روایت اول بودن و دسترسی به منابع خبری از دیگر دغدغه‌های خبرنگاران در عصر حاضر است.

در ادامه  برنامه "حرف حساب" معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: برای حفظ منزلت اجتماعی و ثبات شغلی خبرنگاران در ۲۲ماه گذشته کارهای زیادی انجام شده است.

مهدی پور افزود: در حوزه رسانه منزلت حرفه ای خبرنگاران را با ثبات شغلی و امنیت اجتماعی برقرار کردیم و در این مسیر حرکت کردیم و نتیجه آن هم افزایش اعضای جامعه رسانه‌های کشور بود، تعداد ثبت نام کنندگان از ۳هزار نفر به ۸ هزار رسیدند و از این رو آنان با نام نویسی در بخش ثبت نام خبرنگاران سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد، می توانند از تسهیلات مادی و معنوی حرفه خود بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از این افراد در صندوق هنر ثبت نام کردند که تعداد از ۲ هزار عضو به ۶ هزارعضو رسید و از خدمات درمانی و بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خدمات آسان تر و ارزیابی رسانه هم گفت: اختیارات به استان‌ها داده شده که رتبه بندی و ارزیابی در استان‌ها انجام شود تا کارها تسهیل شود و این قوانین در حال اجرایی شدن است.

امتیاز شما