امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون سیمای رسانه ملی در آیین تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد:
معاون سیمای رسانه ملی در آیین تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد:

رسالت ما و اصحاب رسانه امید دادن به مردم است

مشاهده ۳۷۶
۱۴۰۲/۰۵/۲۱- ۱۸:۵۲
تعداد بازدید:376

معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه خبرنگاران نمایشگر و منعکس‌کننده خدمات نظام و اتفاقاتی هستند که در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد گفت: رسالت همه ما امید دادن به مردم است. تعامل با اصحاب رسانه که نگاه نکته سنجی دارند به ما کمک و نگاه ما را تنظیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محسن برمهانی که مهمان ویژه آیین تجلیل اداره کل روابط عمومی سازمان از خبرنگاران حوزه رادیو و تلویزیون بود با بیان اینکه تیم جدید تحولی سازمان مشابهت‌هایی با شما خبرنگاران دارد که یکی از اینها "آزادگی" است، از تلاش‌های مجدانه اصحاب رسانه قدردانی و اظهار کرد: تعامل با اصحاب رسانه که نگاه نکته سنجی دارند به ما کمک و نگاه ما را تنظیم می‌کند و اگر خطایی در مسیر باشد  شما خطاها را با دقت بیشتری می‌بینید و به ما گوشزد می‌کنید.
وی افزود: خبرنگاران نمایشگر و منعکس‌کننده خدمات نظام و اتفاقاتی هستند که در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد و از این بابت که وامدار مجموعه ای  نیستند، این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهند که پرداختن آنها به مسائل گوناگون جهت‌دار نیست.
معاون سیمای رسانه ملی با بیان اینکه معتقدم اگر خطایی هست باید گفته شود، اما از آن‌سو باید اتفاقات خوب و تغییرات هم به اطلاع مردم رسانده‌ شود تاکید کرد که رسالت ما امید دادن است. سندتحول نقشه راه ماست و بعضا اخبار نادرستی مبنی بر اینکه ما برای 10 درصد مخاطبان برنامه‌ریزی می‌کنیم به گوش می‌رسد در حالی که اینگونه نیست؛ چه طور ممکن است چنین اظهار نظری مطرح شده باشد؟ مخاطب عام در سراسر کشور مدنظر ماست.
برمهانی افزود: اگر برای مخاطب عام برنامه‌سازی می‌کنیم باید بدانیم که طی سال‌های گذشته بخشی از مخاطبان عام و دغدغه‌های آنها نادیده گرفته‌شده است. ما برای سریال های تاریخی پژوهش انجام می‌دهیم، اما باید برای ملودرام‌های روز هم پژوهش کرده و مخاطب سنجی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه سندتحول رسانه ملی تاکید می‌کند که باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌سازی‌ها به همه‌ مردم ایران نگاه و توجه کنیم، به اتفاقات اخیر و درگیر شدن کشور در یک جنگ ترکیبی و شناختی اشاره و عنوان کرد: ما تعارف نداریم که دچار جنگ ترکیبی و شناختی طی ماههای گذشته در کشور بودیم و باعث شده دچار آسیب هایی شده باشیم. که این هم به مردم عادی و هم به چهره‌ها برمی‌گردد. نمی‌شود همه را به یک چوب زد. یک موقع چهره ای عناد ورزیده و هدفش غیرمصلحت مردم بوده اما شخص دیگری متوجه شده جمع بندی اش اشتباه بوده است. توده مردم بدانند که صداوسیما کاری خلاف مصلحت کشور و دغدغه‌های آنها انجام نمی‌دهد.
معاون سیمای رسانه ملی در خاتمه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون آخرین وضعیت ساخت سریال موسی (ع) گفت: سریال موسی یک پروژه ملی است و پیش تولید دارد. روزانه بین 200 تا 300 نفر مشغول کار هستند و تولید سریال قرار است با تکنولوژی جدید که امتحانش را در دنیا پس داده انجام شود. این روند زمانبر است، اما دارد طی می‌شود.
وی همچنین اعلام کرد که نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» به کارگردانی‌هادی حجازی‌فر از جمعه این هفته 27 مردادماه پخش خود را آغاز می‌کند و تا هفته دفاع مقدس روی آنتن خواهد بود.

امتیاز شما