امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر از خراسان شمالی تا چهارمحال و بختیاری با دوربین پرس تی‌وی

مشاهده ۲۱۴
۱۴۰۲/۰۵/۲۳- ۱۳:۳۷

برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به جاذبه‌های استان‌های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری.

 به‌ گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران» مخاطبان خود را با جاذبه‌های طبیعی استان‌های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری آشنا می‌کند.

 امیرمهدی کاظمی‌گزارشگر بخش اول به استان خراسان شمالی سفر کرده تا از نزدیک شاهد جاذبه‌های طبیعی استان خراسان شمالی باشد.

کاظمی تاکید می‌کند آثار تاریخی و باستانی بسیار زیادی در مناطق مختلف استان خراسان شمالی کشف شده است که نشان از تاریخ کهن این استان دارد. حتی برخی از منطقه‌های باستانی این استان مانند پهلوان و کوه حیدران جاجرم قدمتی بیش از ۱۲ هزار سال دارند.

به گفته گزارشگر برنامه، بنای سنگی اسپاخو که در غرب شهرستان مانه و سملقان واقع شده، قدیمی‌ترین اثر باستانی این استان است که از سال‌ها پیش از اسلام بر جای مانده.

موضوع بخش دوم برنامه به گزارشگری شهریار عظیمی نیز به معرفی شهرستان کیار در این استان اختصاص دارد.

به باور عظیمی، کیار یکی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری با جذابیت‌های طبیعی است که به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان و قرار گرفتن در مسیر تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده یکی از نقاط بکر برای توسعه گردشگری به‌شمار می‌رود و این پتانسیل را دارد که به یکی از قطب‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تبدیل شود.

برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما