امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

ماموریت های فضایی در «اسرار سامانه خورشیدی»

مشاهده ۲۱۸
۱۴۰۲/۰۵/۳۰- ۱۰:۳۰

مستند «اسرار سامانه خورشیدی» که با گویندگی 19 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد، از شبکه چهار پخش شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر دوبله این مستند لادن سلطان پناه است. نسرین اسنجانی، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آیدا بندری، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، ثریا فریناز، ارسلان جولایی، آرزو روشناس، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، فاطمه صبا، علی همت مومیوند، علیرضا ناصحی، نیما نکویی فرد و لادن سلطان پناه صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این مستند علمی‌به تاریخچه اکتشافات علمی و ماموریت‌های فضایی پیرامون یکی از اجرام منظومه شمسی می‌پردازد و بر جنبه‌های تاریخی و فناورانه تاکید دارد و تلاش می‌کند ماموریت‌های فضایی و داستان موفقیت‌ها و شکست‌های هر یک از این ماموریت‌ها را از دهه پنجاه تا به امروز بازگو کند.

مجموعه مستندی علمی‌که تلاش می‌کند گام به گام ماموریت‌های فضایی را از دهه پنجاه تا به امروز، برای هر یک از اجرام منظومه شمسی بازگو کند و داستان موفقیت‌ها و شکست‌های پشت هر یک از این ماموریت‌ها و فضاپیماها را با روایت دانشمندان مسئول این پروژه‌ها بیان کند. در عین حال در هر بخش به مسائل علمی و یافته‌های دانشمندان از اطلاعات مخابره شده از این کاوش‌گران و فضا‌پیماها نیز اشاره می‌شود. در مجموع با یک اطلس ویدیویی بسیار با ارزش روبه رو هستیم که بسیاری از تلاش‌های فضایی شصت سال اخیر را برای شناخت منظومه شمسی مستند کرده است. اثری جامع با روایتی دل‌نشین و ریتمی قابل قبول که دوست‌داران مستند‌های علمی و تاریخی را به خود جلب می‌کند.

گفتنی است این مستند 8 قسمتی محصول 2020 انگلیس از شنبه 21 مرداد روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

امتیاز شما