امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پهلوانی که جاودانه شد

مشاهده ۲۳۲
۱۴۰۲/۰۶/۰۵- ۱۲:۳۰

پنجم شهریورماه زاد روز جهان پهلوان غلامرضا تختی به عنوان روز ملی کشتی نامگذاری شده است، از همین رو رادیو ایران «مستند ایران» را با روایتی از زندگی «شهید ابراهیم هادی» تقدیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  محمدکیانی تهیه کننده «مستند ایران »بیان کرد: شهید مفقودالاثر «ابراهیم هادی» شهیدی که برای بچه‌های جنوب شرق تهران و محله خراسان و کسانی که اهل دل هستند، بسیار عزیز است. وی از همان سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعات غیر درسی را نیز شروع کرد؛ حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه «محمدتقی جعفری» بسیار در رشد شخصیتی «شهید ابراهیم هادی» مؤثر بود.

 وی ادامه داد: این شهید مفقود، در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد؛ همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.

 تهیه کننده «مستند ایران» تصریح کرد: این شهید والامقام در زمانی جوانی اش از قهرمانان کشتی کشور محسوب می‌شد و نام خانه کشتی محل تمرین تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان مزین به نام این شهید والامقام و بزرگوار است.

  و سرانجام  در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

 کیانی افزود: به مناسبت روز کشتی «مستند ایران»  با دوستان و آشنایان «شهید ابراهیم هادی» گفت و گو کرده است.

این برنامه یکشنبه 5 شهریور ساعت 22:00 به تهیه کنندگی محمد کیانی از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

 

امتیاز شما