امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
این هفته در برنامه "ایران" هیسپان تی‌وی
این هفته در برنامه "ایران" هیسپان تی‌وی

سفر به نایبند طبس و آشنایی با صنایع دستی اراک

مشاهده ۲۱۳
۱۴۰۲/۰۶/۰۷- ۱۴:۲۳
تعداد بازدید:213

بینندگان برنامه «ایران» ضمن سفر به نایبند طبس و سوادکوه مازندران با صنایع دستی اراک نیز آشنا می‌شوند.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این هفته "ایران" شبکه هیسپان تی‌وی به معرفی روستای نایبند و سوادکوه مازندران  و صنایع دستی اراک اختصاص دارد.

روستای نایبند طبس از نمونه‌های معماری پلکانی است که از آن به‌عنوان ماسوله کویر یاد می‌کنند و چنان شگفت‌انگیز است که به یک جزیره سبز در میان کویر شباهت دارد. زندگی در این جزیره سبز به‌لطف آب قنات‌هایش برای سال‌ها جریان دارد و منجر به‌شکل‌گیری بهشتی در دل کویر خشک لوت شده است. روستای نایبند به‌دلیل داشتن بافت سنتی و خشتی، درختان مرکبات و نخل و چشم‌اندازی دیدنی، برج‌های دیده‌بانی، چشمه‌های آبگرم و سرد، حیوانات خاص نظیر یوزپلنگ آسیایی و... همیشه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

در بخش دیگر برنامه بینندگان با سوادکوه واقع در مازندران  آشنا می‌شوند. سوادکوه یکی از زیباترین شهرستان‌های استان مازندران است که با برخورداری از جاذبه‌های بکری مانند گزو و ورسک، دریاچه شورمست و جنگل‌های بکری مانند جنگل هلی‌دار عاشقان طبیعت را به سمت خود جذب می‌کند. طبق بررسی‌های باستان‌شناسان، رویدادهایی از قبیل نبرد رستم پهلوان نامدار شاهنامه فردوسی و نبردی که اسکندر مقدونی با داریوش سوم، فرمانروای کشور ایران داشته، در شهرستان سوادکوه اتفاق افتاده است. 

در بخش پایانی برنامه به معرفی صنایع دستی اراک پرداخته می‌شود. هنرمندان اراکی سال‌هاست به هنرهایی همچون بافت فرش، گیوه‌بافی، مسگری و تفرشی‌دوزی اشتغال دارند.

مجموعه «برنامه ایران» چهارشنبه ساعت 04:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 09:30، 13:00 و 18:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97  این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما