امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
بررسی وطن زدایی و تجزیه طلبی اپوزیسیون در «غبار»
بررسی وطن زدایی و تجزیه طلبی اپوزیسیون در «غبار»

روایت مستند «غبار» از نوبراندازان اجاره ای و خشونت طلب

مشاهده ۳۴۸
۱۴۰۲/۰۶/۲۱- ۱۲:۰۳
تعداد بازدید:348

مستند «غبار» با هدف واکاوی و تحلیل اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در کشور با تمرکز بر واکنش ایرانیان خارج کشور به این آشوب ها، از شبکه جهانی جام جم پخش خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «غبار» ضمن ارائه تصویر و توصیفی دقیق و واقعی از اصل ماجرای فوت «مهسا امینی» در شهریور سال ۱۴۰۱، به بررسی ریشه‌های اغتشاشات و فتنه سال گذشته و جنگ ترکیبی علیه کشورمان می‌پردازد.

این مستند، همچنین به بررسی نقش اپوزیسیون خارج نشین اعم از سلطنت طلبان، تجزیه طلبان و منافقین، ائتلاف شکست خورده آنها و حمایت های تمام قد کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، فرانسه و رژیم صهیونیستی در تحریک و ایجاد آشوب و فتنه در کشور و دعوت ایرانیان خارج از کشور برای شرکت در تجمعات می‌پردازد.

گفتگوی اختصاصی شبکه جهانی جام جم با برخی ایرانیان خارج از کشور و طرح دلایل پرهیز قاطبه این هموطنان از شرکت در تجمعات اعتراضی و ریشه‌های حمایت آنها از نظام جمهوری اسلامی ایران در جریان این اغتشاشات از دیگر روایت های این مستند خواهد بود. افزون بر موارد ذکر شده، تحلیل روایت سازی‌های دروغین شبکه‌های معاند در خارج از کشور با محوریت و تقسیم کار میان اینترنشنال، بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و من و تو از دیگر محورهای این مستند ۴۰ دقیقه ای هستند.

گفتنی است مستند «غبار»، روز جمعه 24 شهریورماه، ساعت 21:45 دقیقه به وقت تهران، 20:15 دقیقه به وقت وین از کانال اروپا، روز شنبه 25 شهریورماه، ساعت 23:15 دقیقه به وقت واشینگتن از کانال آمریکا و روز شنبه 25 شهریورماه، ساعت  23:15 دقیقه به وقت سیدنی از کانال آسیا پخش خواهد شد.

امتیاز شما