امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«مرگ تدریجی یک رویا» در شبکه تهران

مشاهده ۷۷۷
۱۴۰۲/۰۶/۲۶- ۱۲:۳۵

سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی از یکشنبه 26 شهریور جایگزین سریال «جراح» در شبکه پنج سیما می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال درام اکشن «مرگ تدریجی یک رویا» که ابتدا «سفر به تاریکی» نام داشت، اولین مجموعه تلویزیونی فریدون جیرانی است که هشتم اسفندماه سال 85 به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب جلوی دوربین رفت. فیلمنامه این مجموعه مضمونی اجتماعی دارد و توسط علیرضا محمدی به نگارش درآمده است.
نویسنده‌ای جوان به نام مارال عظیمی‌با نوشتن یک رمان معروف می‌شود و تأثیر زیادی بر زندگی وی می‌گذارد و با وسوسه‌های خواهرش و آریان یک منتقد ادبی از همسرش حامد یزدان پناه جداشده و به ترکیه می‌رود. داستان با رویدادها و شخصیت‌های جدیدی همراه می‌شود و در نهایت مارال عظیمی دوباره به ایران بازمی‌گردد و مجدداً با حامد ازدواج می‌کند.
«مرگ تدریجی یک رویا» نیز از شخصیت مشرقی که در اکثر آثار این کارگردان دیده می‌شود، بی‌نصیب نمانده است. جیرانی این بار این نقش را به پولاد کیمیایی واگذار کرده است. سامیه لک را در نقش اصلی یعنی مارال عظیمی خواهیم دید. ستاره اسکندری در نقش ساناز، خواهر مارال به ایفای نقش پرداخته است. دانیال حکیمی نیز عهده‌دار نقش حامد، شوهر مارال است.
 برخی دیگر از بازیگرانی که در مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» بازی داشته‌اند، عبارتند از: هوشنگ توکلی، فریده سپاه‌منصور، مائده طهماسبی، آشا محرابی، مهسا کرامتی، شیوا خنیاگر، مهناز انصاریان، فریدون محرابی، علی کاظمی، نیلوفر محمودی، پوراندخت مهیمن، هایده حائری و ناصر طهماسب  و با حضور هانده‌ شن از بازیگران کشور ترکیه.

«مرگ تدریجی یک رویا» در بیش از 200 لوکیشن مختلف در تهران، شهرهای شمال کشور و کشور ترکیه تصویربرداری شده است.
برخی دیگر از عوامل سازنده مجموعه «مرگ تدریجی یک رویا» عبارتند از: سیروس عبدلی (مدیر تصویربرداری)، مشکین مهرگان (طراح هنری)، رضا حاج درویش (طراح صحنه و لباس)، مهری شیرازی (طراح چهره‌پردازی)، ناصر انتظاری (صدابردار همزمان)، حسین ابوالصدق (صداگذاری و میکس)، رضا ترکمان (طراح جلوه‌های میدانی)، پیمان ابدی (مدیر گروه بدلکاران)، نادر پیرزاده (عکاس) و مجید کرباسیان (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز) در این مجموعه همکاری می‌کنند.
این سریال هر روز ساعت 19 از شبکه پنج راهی آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت 23 خواهد بود.

امتیاز شما