امروز يك شنبه  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

برگزاری بزرگداشت شعر و ادب فارسی در آنکارا

مشاهده ۱۵۰
۱۴۰۲/۰۶/۲۹- ۰۹:۴۰
تعداد بازدید:150

مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت یاد و خاطره شاعر پرآوازه ایران، استاد شهریار در آنکارا، پایتخت ترکیه، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مراسم فرهنگی در کتابخانه مرکز شهر آنکارا به میزبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برگزار شد.

«محمد قاسم ناظمی»، رایزن فرهنگی ایران در ترکیه در مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار گفت: با توجه به اقبال و علاقمندی مردم ترکیه برای یادگیری زبان فارسی تلاش می‌کنیم بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی ترکیه و ایران در زمینه فرهنگ و ادبیات فارسی ارتباط خوبی برقرار شود.

«محمد حسن حبیب الله‌زاده»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اشاره به جایگاه بین‌المللی فرهنگ و ادبیات فارسی گفت: آنچه در گذر زمان سبب ماندگاری زبان فارسی شده است نه قدرت سیاسی، نه جنگ و نه سلطه بوده، بلکه عشق نهفته در این زبان است که سبب شده در گستره وسیعی از شمال چین تا اروپا در میان ملت‌های مختلف حامل معنوی‌ترین و زیباترین پیام‌ها و دستاوردهای فرهنگ و صلح و دوستی باشد. جمعی از اساتید زبان فارسی دانشگاه‌های ترکیه نیز در مراسم بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت یاد و خاطره شاعر پرآوازه ایران، استاد شهریار درباره علاقمندی مردم ترکیه به زبان فارسی، اشتراک‌های فرهنگی و جایگاه شعر و ادب فارسی در سطح مراکز علمی و دانشگاهی این کشور سخنرانی کردند‌.

هم‌اکنون بیش از هزار فارسی‌آموز در مراکز دانشگاهی شهرهای ترکیه مانند آنکارا، استانبول، ارزروم، قونیه و کریک‌کاله در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

امتیاز شما