امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی

مشاهده ۲۸۹
۱۴۰۲/۰۷/۰۱- ۱۰:۵۵

جلسه مشترک هماهنگی گرامیداشت برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حضور امیر دریادار دوم رضا عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و دکتر اکبر رضایی مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این جلسه دکتر اکبر رضایی با تشریح برنامه‌های این هفته گفت: رسانه ملی با توجه به رسالت تبیینی خود، به مناسبت سالگرد غرورآفرین دفاع مقدس ویژه برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی بهره‌ گیری از آرشیو غنی صدا و سیما را یکی از مهم ترین اصول در برنامه‌ سازی دانست و افزود: حوزه‌های پیام تلاش خواهند کرد دستاوردهای عظیم دفاع مقدس را به شکل شایسته برای نسل امروز تشریح کنند. رضایی با بیان اینکه پخش برنامه‌های مناسبتی، نمایشی، گزارشی، گفت‌وگومحور، مستند، وله و نماهنگ‌ از جمله ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده در رادیو و تلویزیون خواهد بود خاطر نشان شد: صداوسیما در راستای تداوم‌بخشی به رسالت خود در این عرصه تمام توان خود برای روایت‌های خلاقانه و هنرمندانه رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بکار خواهد گرفت.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز از برگزاری بیش از دو هزار برنامه هفته دفاع مقدس در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: برنامه‌های متنوع و مختلف هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار خواهد شد. امیر دریادار دوم رضا عباسی شعار امسال هفته دفاع مقدس را ( ما متحد هستیم) عنوان کرد و گفت: شعار (ما متحد هستیم) یعنی در مقابل آرمان‌های امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و دولت همه نیرو های مسلح، اقوام و اقشار جامعه متحد و یکپارچه هستیم. وی جنگ ترکیبی را یک جنگ نامتعارف عنوان و خاطر نشان شد : در زمینه جنگ ترکیبی، بحث، تاکتیک و خاکریز دشمن مشخص نبوده و به همین دلیل نامتعارف است و در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر شگرفی دارد. عباسی به ارزش و اهمیت رسانه‌ها و خبرنگاران در مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه ملی و اصحاب رسانه نقش راهبردی و کلیدی در رفع و مقابله با ایجاد شبهات علیه انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط دشمنان در جنگ نامتعارف دارند .

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ، مراسم سراسری «جهاد و مقاومت» با حضور یکهزار و ۲۰۰ رزمنده دفاع مقدس در مصلای تبریز، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، رژه نیروهای مسلح استان به میزبانی سپاه عاشورا، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس و دستاوردهای آن در پارک ائل گلی تبریز، بازسازی عملیات الی بیت المقدس در محوطه پارک موزه دفاع مقدس تبریز، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس به خصوص بانوان نقش آفرین در این حوزه، رونمایی از کتب دفاع مقدس، دانش نامه استان، رونمایی از اولین شهرک بازی‌های رایانه ای کودک، رونمایی از چهار یادمان شهدا در استان از جمله مایان، ممقان و تراکتورسازی، رونمایی از برخی طرح های عمرانی موزه دفاع مقدس و ابرسوژه آن، غبارروبی مزار شهدا، اکران فیلم خلبان محققی در پایگاه هوایی و ... را از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان برشمرد.

امتیاز شما