امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
از شبکه هوساتی وی معاونت برون مرزی؛
از شبکه هوساتی وی معاونت برون مرزی؛

حذف روادید ورود برای ورود فلسطینی‌ها به آفریقای جنوبی

مشاهده ۱۶۸
۱۴۰۲/۰۷/۰۳- ۱۲:۵۷
تعداد بازدید:168

شبکه تلویزیونی هوساتی وی معاونت برون مرزی نگاهی موشکافانه به موضوع «حذف ویزا و روادید ورود برای ورود فلسطینی‌ها به کشور آفریقایی جنوبی» دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد با هدف پشتیبانی از آرمان مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین شناسایی دولت مستقل فلسطینی در مجامع بین المللی، کلیه شهروندان فلسطینی که دارای پاسپورت فلسطینی باشند، قادر خواهند بود بدون نیاز به اخذ روادید ورود از سفارتخانه‌های آفریقای جنوبی در دیگر کشورها، به این کشور سفر کنند. با تایید مقامات آفریقای جنوبی کلیه شهروندان فلسطینی از این پس قادر خواهند بود تا بدون اخذ روادید ورود از سفارتخانه‌های کیپ تاون در دیگر کشورها برای مدت 90 روز به آفریقای جنوبی وارد شوند.

وزارت خارجه آفریقای جنوبی در بیانیه رسمی خود این اقدام را پیام همبستگی جدیدی از سوی دولت و ملت آفریقای جنوبی نسبت به ملت فلسطین دانسته که همواره در مسیر مبارزه با استعمار و آپارتاید گام برداشته است. جنبش مقاومت اسلامی «حماس» از تصمیم آفریقای جنوبی برای معافیت فلسطینیان از داشتن ویزای ورود به این کشور استقبال کرد. حماس این اقدام را گامی مثبت و بیانگر روحیه همبستگی با فلسطین دانست.

امتیاز شما