امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

افق سراغ «بحران هسته ای: جزیره تری مایل» می‌رود

مشاهده ۲۹۱
۱۴۰۲/۰۷/۰۸- ۰۹:۳۸

مستند «بحران هسته ای: جزیره تری مایل» با گویندگی 27 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه مستند تاریخی محصول 2022 آمریکا قرار است از شبکه افق سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند حسین سرآبادانی است. بابک اشکبوس، آزاده اکبری، دانیال الیاسی، نگین سادات بنی عقیل، محمد بهاریان، کریم بیانی، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، امیر حکیمی، شیرین روستایی، نفیسه زاجکانیها، لادن سلطان پناه، مسعود سلطانی، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، فاطمه صبا، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، کوروش فهیمی، امیربهرام کاویانپور، امیرصالح کسروی، محمد طاهر ابوالقاسم، ملیکا ملک نیا، اسفندیار مهرتاش و حسین سرآبادانی صداپیشه‌های این اثر هستند.

این مستند به فاجعه اتمی تری مایل‌آیلند، بدترین حادثه‌ی‌ اتمی آمریکا و نخستین فاجعه‌ی راکتورهای هسته‌ای دنیا (پیش از حادثه‌ی چرنوبیل) در سال 1979 اشاره دارد.
این مستند با کنار هم قرار دادن تصاویری آرشیوی و خبری فاجعه اتمی تری مایل آیلند در آمریکا و مصاحبه با افرادی که در آن سال ها گرفتار این فاجعه بوده اند سعی در افشای تمام اطلاعات و مسائل پنهان شده این رسوایی دارد. برنامه کاملاً جنبه ی تحقیقی و افشاگرانه دارد و اطلاعات کامل و ارزنده ای را در این خصوص در اختیار مخاطب پیگیر و علاقه مند قرار می دهد. فیلم نامزد 3 جایزه در جشنواره‌های بین المللی به خصوص در زمینه ی استفاده ی خلاقانه از تصاویر آرشیوی شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی  افق، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما