امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پیله «پروانه‌ها» در شبکه چهار باز می‌شود

مشاهده ۲۵۶
۱۴۰۲/۰۷/۱۰- ۰۹:۵۱

مستند «پروانه‌ها» با گویندگی 5 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه مستند علمی، محصول 2018 کشور آمریکا، قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.
مدیر دوبله این مستند رامین کاملی است. بابک اشکبوس، فریناز ثریا، ارسلان جولایی، علی منصوری راد و رامین کاملی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.
این مستند به زندگی پروانه‌ها از مراحل اولیه‌ی تخم‌گذاری تا تبدیل شدن به لارو و بالغ شدن می‌پردازد.
مستند مجموعه‌ای از حقایق علمی جالب که تا به حال دانشمندان دربارهی پروانه‌ها کشف کرده‌اند را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد و از کشفیاتی چون تداخل فرکانس تولیدی پروانه‌ها با خفاش‌ها برای، شکل‌های متنوع گرده‌افشانی توسط پروانه‌ها و فرم‌ها و تکنیک‌های پیچیدهی بقا برای فرار از دست شکارچیان توسط پروانه‌ها از جمله خوردن گیاهان مضر، تقلید از پروانه‌های سمی و استفاده از تکنیک استتار و ... صحبت می‌کند. علاوه بر این جنبه تحقیقی و اطلاعاتی، تصویربرداری زیبایی هم دارد و می تواند در کل برای دوستداران مستندهای حیات وحش جذاب باشد.
واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه‌ی چهار سیما، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما