امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

اولین گفتگوی تلویزیونی رییس جدید سازمان نظام روانشناسی کشور؛ در شبکه سلامت

مشاهده ۳۸۴
۱۴۰۲/۰۷/۲۳- ۰۸:۵۱

اولین گفتگوی تلویزیونی رییس جدید سازمان نظام روانشناسی کشور؛ به میزبانی شبکه سلامت سیما صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر فتحی آشتیانی رییس کل سازمان نظام روانشناسی در گفتگو با شبکه سلامت سیما گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در دوره جدید در پی رفع موانع ارائه خدمات سلامت روان با هزینه مناسب به مردم است.
رییس کل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با حضور در برنامه «کشیک سلامتِ» شبکه سلامت سیما، دستور کار این سازمان را برای اصلاح ساختار خود و فراهم آوردن زمینه ایفای نقشی موثرتر در ارتقای سلامت مردم تشریح کرد. 

دکتر فتحی آشتیانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی که شهریور ۱۴۰۲ سکان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را در دست گرفته اصلاح قانون این سازمان را که مدتهاست مغفول مانده و در تاخیر طولانی آغاز دوره جدید مدیریت نیز تاثیر داشته است اولین ضرورت دانست و گفت: قانون فعلی ضعف‌های ساختاری متعدد دارد که باید رفع آنها را در اولویت قرار داد.

وی برگزاری آزمون کتبی برای صدور پروانه فعالیت را بهترین راه پایان دادن به انتظار طولانی دانش‌آموختگان مقاطع ارشد و بالاتر روانشناسی و مشاوره دانست که مدت‌هاست در صف انتظار برای ارزیابی علمی توسط کمیسیون‌های تخصصی این سازمان قرار دارند. سرپرست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره منبع سوالات و طراحی آزمون صلاحیت را همان کمیسیون‌هایی دانست که تا کنون عهده‌دار این مسئولیت با روندی شفاهی و زمان‌بر بوده‌اند. 

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را در سطح استان‌ها برای معرفی شورای جدید استانی از اولویت‌های این سازمان دانست و تاکید کرد: پوشش بیمه برای خدمات مشاوره و روانشناسی ضرورتی انکارناپذیر است، زیرا پرداخت هزینه‌های سلامت روان حتی در حد تعرفه‌های مصوب نیز در توان بسیاری از هم‌وطنان نیست و رایزنی برای پوشش دادن بیمه‌ها به هزینه‌های این حوزه از سلامت در سراسر کشور اولویتی مهم برای ماست. دکتر فتحی آشتیانی راهبرد تقویت ارتباط با بیمه‌ها را دو سویه دانست و افزود: در تلاش‌هایی که برای گنجاندن خدمات روانشناسی و مشاوره تحت بیمه خواهیم داشت بیمه کردن متخصصان این حوزه یعنی روانشناسان و مشاوران نیز مدنظر است. 

اصلاح محتواهای آموزشی رشته‌های مشاوره و روانشناسی در تمام مقاطع کارشناسی تا دکتری از دیگر اولویت‌های مورد تاکید سرپرست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در این گفتگوی تلویزیونی بود. دکتر فتحی آشتیانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر محتواهای آموزشی ارائه شده در این حوزه کفایت لازم برای خدمات حرفه‌ای را ندارد، گفت: در تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصلاح برنامه‌های درسی را با این رویکرد تعقیب خواهیم کرد که فرد دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی و مشاوره بدون نیاز به شرکت در کارگاه‌های آموزشی خارج از دانشگاه توانمندی و کارآمدی لازم را برای ارائه خدمات حرفه‌ای مطلوب در سطح جامعه اعم از مطب و مراکز مشاوره داشته باشد.

امتیاز شما