امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

دسترسی سیما به بزرگ ترین گنجینه علمی ـ پژوهشی کشور

مشاهده ۳۱۵
۱۴۰۲/۰۷/۲۴- ۰۹:۰۶

دکتر شعبانی مدیرکل پژوهش سیما و خانم کلانتری مدیر پژوهش‌های برنامه‌ای این اداره‌کل با دکتر حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) و جمعی از معاونین و مدیران آن مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این جلسه دکتر شعبانی با معرفی «پژوهش» به ‌عنوان بن‌مایه اصلی تولیدات اثرگذار رسانه‌ای، بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور در امر برنامه‌سازی تأکید کرد. وی با برشمردن ظرفیت‌های عظیم رسانه ملی، آمادگی سازمان صداوسیما را برای هرگونه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با مجموعه ایرانداک اعلام نمود.

در ادامه خانم کلانتری از خدمات و تولیدات مکتوب و برنامه‌ای اداره‌کل پژوهش سیما در طول سی سال فعالیت، گزارشی ارائه نمود.

دکتر حسن‌زاده نیز ضمن معرفی داشته‌ها و توانمندی‌های علمی و پژوهشی مجموعه ایرانداک، برای هرگونه همکاری مستمر و مؤثر با سازمان صداوسیما، اعلام آمادگی کرد.

تبادل اطلاعات و بهره گیری بهینه از نتایج و یافته‌های علمی در حوزه رسانه تلویزیون؛ تبادل تجربیات در زمینه‌های مدیریت داده، دانش و فناوری اطلاعات؛ استفاده بهینه از تجربه، دانش، مهارت و ظرفیت های طرفین در حوزه‌های تخصصی و همکاری در انجام پروژه‌های پژوهشی؛ از مهم ترین مفاد تفاهم نامه ای است که به امضای طرفین رسید.

بر مبنای این تفاهم‌نامه امکان دسترسی اداره‌کل پژوهش سیما به تمامی آثار و منابع علمی و پژوهشی ایرانداک از جمله بیش از یک‌میلیون پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله‌ دکتری در تمامی موضوعات، فراهم گردید که از این پس برنامه‌سازان و مدیران گروه‌های برنامه‌ساز می‌توانند با مراجعه به این اداره‌کل و ثبت محتوای علمی درخواستی، از این ظرفیت عظیم، در راستای تقویت و تولید محتوای برنامه‌ها، بهره‌گیری نمایند.

تصاویر

امتیاز شما