امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‌های صداوسیمای استان زنجان در یوم الله سیزده آبان

مشاهده ۲۷۹
۱۴۰۲/۰۸/۱۳- ۱۳:۴۸

یوم الله سیزدهم آبان، که در تقویم کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران یعنی تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه، شهادت دانش آموزان انقلابی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌باشد که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است. صداوسیمای استان زنجان هم به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی را در قالب مستند، برنامه‌های تحلیلی و تفسیر همچنین پوشش رسانه ای راهپیمایی این روزبه سمع و نظر مخاطبان رساند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیما از ساعت 9 صبح روز شنبه13 آبان ماه در قالب برنامه ای زنده حضور یکپارچه و باشکوه دانش آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و آحاد مردم ولایتمدار استان در راهپیمایی را به تصویر  کشید. در این ویژه برنامه همزمان با حضور صاحبنظران و کارشناسان سیاسی، ابعاد این حادثه تاریخ ساز در روند انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار گرفت.

این مراسم در زنجان با سخنرانی دکتر قاضی زاده‌هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به همین منوال حضور دانش آموزان و مردم انقلابی روستای قره بوته نیز همزمان با راهپیمایی مردم زنجان بصورت زنده از شبکه اشراق پخش شد.  پخش پیام های مردمی، سرودهای انقلابی، وله و شعرخوانی شاعران انقلابی از دیگر آیتم های این ویژه برنامه  بود.

شبکه اشراق مستندهای متعددی را نیز با این موضوع تدارک دیده بود که از آن جمله می توان به «نگاهی به 13آبان» ، «یاد یار» و «444 روز» «طوفان بپا خواهد شد» و «قدرت موشکی» اشاره کرد.

علاوه بر این پخش تیزر، سرود و ویدئو کلیپ های مختلف به منظور تبیین جنایتها و خیانت های مختلف استکبار جهانی و در رأس آمریکا در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران و همچنین دعوت مردم به حضور باشکوه در راهپیمایی، فیلم سینمایی و دهها برنامه دیگر تأمینی سیما بود .

زیرنویس های متعددی نیز در خصوص مسیرهای راهپیمایی و کلام امام (ره) و رهبری معظم انقلاب در خصوص این حماسه از شبکه استانی پخش شد.

 معاونت صدا هم  علاوه بر پوشش زنده راهپیمایی، در برنامه‌های مختلفی مانند مردم و مسئولین، آخشاملار و ویژه برنامه انقلاب دوم، نمایش رادیویی «تاریکی»، برنامه مثبت انرژی و سایر برنامه‌های روتین ابعاد مختلف رویدادهای این مناسبت مهم تاریخی را با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار داد.

شبکه استانی همچنین صدا مسیرهای راهپیمایی را در فواصل مختلف برنامه‌ها مکررا اطلاع رسانی کرد.

معاونت اطلاعات و اخبار هم علاوه بر پوشش اخبار مرتبط با برنامه‌های یوم الله سیزده آبان و راهپیمایی باشکوه این روز در مرکز استان و شهرستانهای تابعه، تفاسیر و گفتگوی ویژه خبری را با موضوع  این حماسه بزرگ آماده پخش نموده است.

معاونت فضای مجازی هم همگام با معاونت های تولیدی برای 13 آبان برنامه ریزی خوبی انجام داد. تولید پوستر، اینفوگرافیک های پرواز655 نماد حقوق بشر، ویدئوی صحافی کتاب با پوست یک زن، نماهنگ، پخش زنده راهپیمایی ۱۳ آبان، موشن گرافیک ایست ضربان آزادی و آیتم های تایتیک در برابر تیک تاک و ماجرای محاکمه فیس بوک همچنین بازنشر تولیدات مختلف و نیز انتشار یادداشت های متعدد در خصوص جنایتهای آمریکا در ایران و جهان همراه مخاطبان خود بود.

تصاویر

امتیاز شما