امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستند "موکب دیوان" در قاب شبکه استانی خلیج فارس

مشاهده ۲۲۳
۱۴۰۲/۰۸/۱۵- ۰۹:۵۹

مستند تلویزیونی "موکب دیوان" در شبکه خلیج فارس تهیه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موکب محمد رسول الله مردمان اهل سنت روستای دیوان از توابع بخش مرکزی بندرلنگه استان هرمزگان در ایام اربعین هر روز تا بعد از اربعین میزبان عاشقان طریق حسین (ع) است که از روستاهای شرقی کشورمان عازم مرز شلمچه می‌شوند و در طول راه در مناطق غربی استان هرمزگان، ساعتی را به استراحت می‌گذرانند.

این موکب که نوار ساحلی غرب استان قرار دارد در زمینه پذیرایی صبحانه و نهار و شام و اسکان به زائرین مقصد اربعین خدمات می دهد.

در نوار ساحلی هرمزگان خدمت به زوار اربعین مختص شیعیان نیست و از شرق هرمزگان و سواحل جاسک تا بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان مسلمانان از شیعه و سنی به زائرین سفر اربعین خدمت می‌کنند.

مردمان اهل سنت روستای دیوان که در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارند به خود می‌بالند که در مسیر آزادگی و عزت طلبی، میزبان دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) هستند و خدماتی را به زوار پیاده روی اربعین شهادت او ارائه می دهند.

مستند «موکب دیوان» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی خائف سعی نموده تلاش این عزیزان را به تصویر بکشد.

خائف افزود: این مستند در واقع به مراحل شکل گیری موکب اهل سنت در روستای دیوان از توابع شهرستان بندرلنگه هر مزگان می‌پردازد.

کارگردان مستند موکب دیوان گفت: هدف از ساخت مستند، اشاره به مشترکات شیعه و سنی است و نقطه مشترک وحدت بین اهل سنت و شیعه می‌باشد.

این مستند ساز هرمزگانی اشاره کرد: تابحال در مورد موکب اهل سنت فیلم مستندی ساخته نشده است و موکب روستای دیوان اولین و تنها موکب اهل سنت برای زوار امام حسین (ع) در استان هرمزگان است.

خائف بیان کرد: مستند تلویزیونی موکب دیوان در قالب یک قسمت 30 دقیقه ای در شبکه استانی خلیج فارس در دست تهیه و تولید است.

کارگردان موکب دیوان در پایان گفت: این مستند هم اکنون در مرحله تصویربرداری می‌باشد و با پایان تصویربرداری از شبکه استانی پخش می‌شودو تصویربرداری مستند موکب دیوان در شهردیوان شهرستان بندرلنگه هرمزگان و مسیرهای منتهی به کربلای معلی صورت می‌گیرد.

دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند عبارتند از:

ناظر کیفی: محسن رییسی، تصویربرداران: سروش مشتاب، علی خائف، تصویر بردار هوایی: سعید ماندگاری، صدابردار: سروش مشتاب ،تدوین: سجاد جمالی پور، مجری طرح: هادی مذنبی، عکس: مجید دیوانی، حمل و نقل: حمید اولی پور، فواد دولتی و حسن کندرانی.

امتیاز شما