امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

همراه با کاروان موسیقی در رادیو ایران

مشاهده ۲۲۳
۱۴۰۲/۰۸/۱۵- ۱۰:۵۱

رادیو ایران در چهار برنامه «گلبانگ، قرار شاعرانه، ایرانآوا و عندلیب» به صورت تخصصی به موسیقی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه موسیقیایی «گلبانگ» از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۵:۰۰ترانه‌های در خواستی مخاطبان رادیو ایران را پخش می‌کند.

سال هاست که راس ساعت ۱۵:۰۰ برنامه تعاملی «گلبانگ» با صدای مریم نشیبا گوینده پیشکسوت رادیو، به روی آنتن می رود.

 ندا حاجی اسماعیلی تهیه کننده برنامه «گلبانگ» بیان کرد: راز موفقیت این برنامه ارتباط با مخاطبان است، به گفته وی مخاطبان رادیو ایران در زمان پخش برنامه از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۰۹۰۰ و شماره تلفن ۲۲۱۶۸۰۱۳ ترانه‌های در خواستی خود را مطرح می‌کنند و می توانند آن را از رادیو بشنوند.

 «قرار شاعرانه» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «قرار شاعرانه» بیان کرد: این برنامه با هدف پاسداشت زبان فارسی و نحوه ی خوانش صحیح اشعار فارسی پخش می‌شود.در این برنامه اشعار شاعران معاصر و گذشته سرزمینمان همچون سعدی شیرازی، مولوی، حافظ شیرازی، سلمان ساوجی، انوری ابیوردی، خاقانی، هاتف اصفهانی، پروین اعتصامی و شاعران دیگر این سرزمین خوانده می‌شود.

این برنامه به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و اجرای فاطمه آل عباس و فاطمه میناخانی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

 برنامه موسیقیایی «ایرانآوا» پنج شنبه‌هاساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «ایرانآوا» بیان کرد: یکی از برنامه‌های موسیقایی رادیو ایران «ایرانآوا» است که به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف های تولید شده در صدا و سیمای مراکز استان‌ها می‌پردازد.

 وی ادامه داد: بدون موسیقی بخشی از هویت فرهنگی هر سرزمینی ناشناخته می ماند و «ایرانآوا» گذریست به هویت فرهنگی و خرده فرهنگ های سرزمین کهن ایران، و به مناسبت «هفته‌های ایرانی» در سفر به هر استان به معرفی فرهنگ موسیقیایی هر استان و مفاخر موسیقی استان می‌پردازد.

 «ایرانآوا» به تهیه کنندگی سعید مبشری نویسندگی شهاب شهرزاد، اجرای میثم نیکنام و کارشناسی سید حمیدرضا حسینی پنج شنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

 برنامه «عندلیب» با موضوع موسیقی و بررسی و تحلیل مباحث مربوط،جمعه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«عندلیب» به تهیه کنندگی سعید مبشری، گویندگی داوود حیدری و کارشناسی علیرضا امینی جمعه‌ها  ساعت 22:00 پخش می‌شود.

امتیاز شما