امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

جنگ غزه یک‌ماه شد؛ تداوم ویرانی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها

مشاهده ۱۳۱
۱۴۰۲/۰۸/۱۶- ۰۵:۳۴
تعداد بازدید:131

حمله هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه‌غزه یک‌ماه شد و این حملات همچنان با تخریب گسترده، شهید و زخمی‌شدن فلسطینیان همراه است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فقط در یک مورد حمله سنگین رژیم صهیونیستی به اردوگاه «المغازی» در مرکز غزه، ضمن تخریب گسترده حدود 50 فلسطینی شهید و حدود 100 نفر هم زخمی‌شدند.

حملات وحشیانه روز و شب رژیم صهیونیستی به غزه درحالی یک‌ماه شد که تاکنون تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان نسل‌کشی فلسطینیان درغزه به نتیجه نرسیده است. حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را ناکام گذاشته است. این روزها، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در منطقه غرب آسیا حضور دارد و در رایزنی با مقام‌های عربی با برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا بامداد روز دوشنبه درمیان اعتراض‌های مردمی وارد بغداد، پایتخت عراق شد. مخالفان سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق در میدان التحریر بغداد تجمع کردند و شعارهای ضد آمریکایی سردادند. با وجود موضع انفعالی جامعه‌جهانی اما در نقطه مقابل موج حمایت مردمی از مردم مظلوم غزه در مناطق مختلف جهان شکل گرفته است و طی یک‌‌ماه گذشته صدای مظلومیت مردم فلسطین در جهان طنین‌انداز شد و همچنان هم ادامه دارد.

بر اساس گزارش «اشرف القدره»، سحنگوی وزارت بهداشت فلسطین در پایان روز پنجم نوامبر 2023، تعداد شهیدان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی باریکه‌غزه، به 9 هزار و 770 نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: تاکنون چهار هزار و 800 کودک و دو هزار و 550 زن در جریان حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به غزه شهید شدند. «اشرف القدره» همچنین تعداد زخمی‌های حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا پایان روز پنجم نوامبر را 24 هزار و 808 فلسطینی اعلام کرد.

امتیاز شما