امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی طنز به تبعات کم شدن لبنیات از سبد غذایی

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۲/۰۸/۱۶- ۰۸:۱۲

برنامه «بی زحمت» با نگاهی طنز به موضوع تبعات کم شدن لبنیات از سبد غذایی خانوارها می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تورم در اقتصاد کشور، باعث کاهش قدرت خرید خانوارها شده که از آن جمله سرانه مصرف شیر و لبنیات نیز به‌عنوان یکی از گروه‌های غذایی مهم برای بدن کاهش یافته است که پیآمد‌های منفی را به دنبال خواهد داشت. مصرف روزانه شیر و لبنیات و قرار دادن این محصولات خوراکی در سبد غذایی، می‌تواند به سلامت جسمی و روانی آحاد مردم جامعه کمک کند و عکس این موضوع هم می‌تواند اتفاق بیافتد. یعنی اگر مصرف شیر و لبنیات از سفره مردم حذف شود، در آینده‌ای نه چندان دور، افرادی را خواهیم دید که دچار ضعف جسمانی و ذهنی هستند.
نتایج مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که مصرف لبنیات پرچرب از قبیل پنیر، ماست و شیر کامل به پیشگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. قطعاً، هزینه‌های درمان بیماری‌ها به مراتب بیشتر و سنگین‌تر از سرمایه گذاری بر روی تغذیه سالم جامعه است.

با توجه به اهمیت این موضوع رادیو صبا روز چهارشنبه ۱۷ آبان با نگاهی طنز به این موضوع می‌پردازد و این مسئله به مسئولان و شنوندگان یادآور می‌شود که هزینه امروز برای مصرف لبنیات پیشگیری از هزینه‌های بیشتر درمان است.

«بی زحمت» نمایشی طنز است که با شخصیت‌های «مسئول، خبرنگار و راننده مسئول» به بیان مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت مردم می‌پردازد.

«بی زحمت» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۱۵ به تهیه کنندگی امیر بیشه و با اجرای علی زمانی و حسام خلیل نژاد راهی آنتن می‌شود.

امتیاز شما