امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

همکاری شبکه اترک در برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن

مشاهده ۱۷۶
۱۴۰۲/۰۸/۲۱- ۱۰:۳۵

مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی در دیدار دبیر کل کنگره بین المللی جمعیت پایدار، بر مهم بودن جمعیت و اولویت دار بودن آن در سیاست های ملی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر رضا واعظی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی در نشست هم اندیشی با دبیرکل کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن در راستای اجرای سیاست گذاری‌های جمعیتی و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت به ‌منظور برگزاری هر چه بهتر نخستین کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن، ضمن تاکید بر مهم بودن جمعیت و اولویت دار بودن آن در سیاست های ملی، گفت: توجه به پیوست رسانه ای در اجرای برنامه‌های جمعیت به اثربخش بودن آن و افزایش شاخص های رسانه ای برنامه کمک می‌کند .

دکتر رضا واعظی، مدیرکل شبکه اترک  از آمادگی مرکز برای همکاری در اجرای نخستین کنگره بین المللی جمعیت پایدار و آینده مطمئن خبر داد و یادآوری کرد: انعکاس آثار علمی و نظرات نخبگان و صاحب نظران در حوزه جمعیت در اولویت برنامه‌های صدا و سیمای استان قرار دارد و در این مسیر نیز تلاش و اقدام می‌شود .

دکتر بهرام بی باک، دبیرکل کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، موضوع جوانی جمعیت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است و در این حوزه تلاش می‌کند گفت:  اجرای ماده 35 و 39 قانون جوانی جمعیت و توجه به اقدامات فرهنگی، علمی و پژوهشی از اقدامات این حوزه است که در راستای اجرای آن نخستین گنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن و دومین جشنواره هنر در مامایی برگزار می‌شود.

وی افزود: 528 مقاله در 11 محور به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است و مقالات از داخل و خارج از کشور و کشورهای متعدد از جمله کانادا، اتریش، ترکیه، سوئد و .... ارسال شده است و هدف از این اقدام کمک به ارتقاء نرخ باروری و فرزندآوری می‌باشد و پژوهش اولویت اصلی برنامه‌ها قرار دارد و مشوق هایی نیز در این حوزه در نظر گرفته شده است.

دبیرکل کنگره جمعیت پایدار، آینده مطمئن، با یادآوری اینکه این کنگره 24 و 25 آبان ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: همکاری و هم افزایی در اطلاع‌رسانی و اجرای این برنامه منجر به بهره مندی عموم از دستاوردهای آن می‌شود.

گفتنی است : نخستین کنگره بین‌المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن با اهداف متعالی صیانت از جمعیت و جوانی جمعیت در 11 محور و دومین جشنواره هنر در مامایی با 4 محور اصلی در روزهای 24 و 25 آبان ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

تصاویر

امتیاز شما