امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر از کاشان تا حوضدار با دوربین پرس تی‌وی

مشاهده ۲۲۰
۱۴۰۲/۰۸/۲۱- ۱۳:۳۰

برنامه "ایران" شبکه پرس تی‌وی زیبایی‌های سیستان و بلوچستان و کاشان را به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "ایران" جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه حوضدار در استان سیستان و بلوچستان و شهر کاشان را به مخاطبانش معرفی می‌کند.

در فاصله ۷۰ کیلومتری جنوب زابل و در مسیر جاده زابل به زاهدان، منطقه تاریخی‌ به نام منطقه حوضدار وجود دارد. این منطقه چند صدهکتاری که باستان‌شناسان آن را بقایای یک شهر باستانی می‌دانند، از تعداد زیادی قلعه تاریخی، آسباد (آسیاب بادی) و بناهای تاریخی دیگر تشکیل شده است. مورخان پیشینه تاریخی این منطقه را به دوره ساسانیان و اوایل دوران اسلامی نسبت داده‌اند.

کاشان نیز یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مقصدهای گردشگری در ایران است و قدمتش به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ سال می‌رسد که تپه سیلک شاهد این ادعا است. در واقع، کاشان بنا به شواهد تاریخی و باستان‌شناسی یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های جمعی بشر در تاریخ محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی کاشان از تنوع و جذابیت بالایی برخوردار هستند که به دو گروه کلی تاریخی - باستانی، طبیعی و آیین‌های سنتی تقسیم می‌شوند. جاذبه‌های تاریخی - باستانی شامل بناهای تاریخی مانند خانه‌های بروجردی، طباطبا‌ئی، عامری، بازار تاریخی، شهر زیرزمینی و... هستند. از جمله جاذبه‌های طبیعی کاشان نیز می‌توان به غار نیاسر اشاره کرد.

برنامه «ایران» روز یکشنبه ساعت 21 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز دوشنبه ساعت 12:00، سه شنبه ساعت 07:00، چهارشنبه ساعت 03:00، پنج شنبه ساعت 08:00 و 16:00و جمعه ساعت 00:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینکhttps://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما