امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه ملی در جهاد تبیین نقش تاثیرگذار و بی بدیلی دارند

مشاهده ۱۸۱
۱۴۰۲/۰۸/۲۳- ۱۰:۲۳

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی و دبیر قرارگاه جهاد تبیین استان: رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی در جهاد تبیین نقش تاثیرگذار و بی بدیلی دارند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در کارگروه رسانه و فضای مجازی، قرارگاه جهاد تبیین استان که با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا استان، مدیرکل و جمعی از معاونین صداوسیمای خراسان جنوبی و سایر اعضای این کار گروه در خصوص موضوع غزه، ایده‌های خلاقانه‌ برای برنامه‌سازی و راهکار رسانه‌ای به بحث و گفتگو پرداخته شد.

سردار مهدوی در کارگروه رسانه و فضای مجازی قرارگاه جهاد تبیین استان که در سالن جلسات شبکه خاوران برگزار شد گفت: رسانه یکی از جایگاه‌های مهم است که می‌تواند زبان گویای بسیاری واقعیت‌ها  از جمله مظلومیت مردم فلسطین و انتقال آن به جامعه باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی و دبیر  قرارگاه  جهاد  تبیین استان با بیان اینکه به صحنه آمدن جمعیت‌های غیرمسلمان در حمایت از مقاومت مردم غزه، نشان از محصول کار رسانه است، افزود: رسانه بیشترین تاثیر را در جامعه دارد و در قرار گاه جهاد تببین استان نیز کار‌های زیادی انجام شده  و نیاز به انسجام بخشی دارد.

مدیرکل صدا و سیمای استان نیز با اشاره به شهادت بیش از ۵۰ خبرنگار و اصحاب رسانه در فلسطین گفت: این موضوع نقش مهم رسانه را می‌رساند که مورد هدف صهیونیست واقع شده است.

 آینه دار با بیان اینکه در بحث جهاد تبیین علاوه بر موضوعات روز مسائل و موضوعات گذشته  هم نیاز به تبیین دارد افزود: تامین، توزیع و انتشار اخبار، اغناسازی، و هماهنگی و انسجام بخشی  رسانه‌های بومی و محلی  از جمله نکات مهمی است که باید به آن  توجه شود. 

وی در ادامه به هم افزایی بیشتر فعالان جبهه فرهنگی انقلاب با رسانه ملی در استان تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی زمانبر است و نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌ها است.

حیدری مدیرعامل خانه مطبوعات استان هم گفت: برای تولید و باز نشر بیشتر محتوا در فضای مجازی نیاز به پشتوانه قوی تری است و  باید فکر جدی تری، حتی در سطح ملی شود و همچنین می توان از ظرفیت دانش آموزان در موضوعات مختلف بهره برد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان با بیان اینکه کارگروه رسانه و فضای مجازی قرارگاه جهاد تبیین از زمان تشکیل، موفق عمل کرده و دارای پیشرفت های زیادی بوده است، گفت: این کارگروه باید ارتباطش با سایر کارگروه‌ها قوی تر شود.

حسین پور افزود: این کارگروه باید تولید محتوا داشته باشد و سایر کارگروه‌ها در تولید محتوا و آموزش نیز باید فعال تر شوند.

وی تاکید کرد: کارگروه رسانه و فضای مجازی تنها مختص صدا و سیما نیست و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز باید در این زمینه نقش  فراسازمانی داشته باشند.

حسین پور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مسئله فلسطین مسئله جهان اسلام است، افزود: وظیفه ما در جهاد تبیین  مسئله فلسطین است و در مجموعه رسانه انقلاب، وظیفه تبیین جریان فلسطین را داریم و بهترین فرصت است تا جنایات صهیونیست ها را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنیم.

اکبری مسئول موسسه سراج در استان هم در این کارگروه گفت: در حال حاضر  اخبار جعلی حوزه فلسطین در فضای مجازی را طراحی و منتشر می‌کنیم.

در این کار گروه سایر اعضا پیشنهادها و نظرهای خود را ارائه کردند.

امتیاز شما