امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

بسیج صدا و سیما، پیشتاز مبارزه با جنگ ترکیبی

مشاهده ۳۷۶
۱۴۰۲/۰۸/۲۴- ۱۲:۳۵

قائم مقام مرکز بسیج رسانه ملی به همراه مدیر فرهنگی، مدیر امور استان‌ها و مدیر ساماندهی این مرکز در سفری یک روزه به تبریز، ضمن دیدار با دکتر رضایی مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی، از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بسیج صدا و سیما بازدید کرد و در جلسه ای با شورای بسیج شبکه سهند ، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر اکبر رضایی در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تولیدات گروه رادیویی و تلویزیونی بسیج و اقدامات فرهنگی، خدمات رسانی و ستادی آن گفت: نقش بسیج در رسانه ملی، نقشی برجسته و مهم است و می تواند در خط مقدم مبارزه با جنگ رسانه ای دشمنان بسیار اثرگذار باشد.

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت رسانه ای در مقابله با هجمه‌های بی امان دشمنان انقلاب اسلامی افزود: برنامه ریزان و برنامه سازان بسیجی این مرکز با تمام قوا و اقدامات جهادی تلاش می‌کنند با تولیدات فاخر، به مبارزه با این هجمه‌ها بپردازند.

وی با اشاره به رسالت آگاهی‌بخشی و روایتگری رسانه ملی در جهاد تبیین خاطر نشان شد: در مسیر جنگ تمام عیار رسانه‌ای، بسیج رسانه ملی در خط مقدم این جبهه است و باید با روایت صحیح و تبیین واقعیت‌ها و خط بطلان بر دروغ‌های دشمنان، ذهنیت جامعه را نسبت به وقایع روشن؛ و مسیر و فضاسازی و تصویرسازی غلط غربی را تغییر دهد.

رضایی در بخش دیگر سخنان خود، جهاد خدمت، جهاد تبیین، جهاد امید آفرینی، افزایش بصیرت و تعالی فکری جامعه را از مهمترین رسالت های بسیج در رسانه ملی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به نقش مهم رسانه‌ها در مهندسی افکار عمومی، ضروری است بسیج صدا و سیما با رویکرد جدید و نو و مدیریت جهادی ، نقشی راهبردی در تحولات و معادلات رسانه ای و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج این تفکر داشته باشد.

 مدیر امور فرهنگی بسیج رسانه ملی نیز با اشاره به توفیقات این مرکز در حوزه‌های مختلف گفت: بسیج در صدا و سیما توانسته جلوه‌ای از خدمت، تلاش و جهاد باشد و در بیشتر حوزه‌ها به کمال برسد.

حجت الاسلام احمدرضا عزیزی رضوان شهری از رسانه ملی به عنوان قدرتمندترین و فراگیرترین رسانه در کشور یاد کرد و افزود: امروز سازمان صدا و سیما به روحیه و تفکر بسیجی بیش از پیش نیاز دارد چرا که برای تقویت انگیزه درونی ، ایمان و عمق بخشی به معرفت دینی مردم باید بیشتر کار شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ترفندهای دشمن در صحنه‌سازی ، بازی‌های رسانه‌ای و وارونه جلوه دادن حقایق مظلومیت مقاومت فلسطین خصوصا در غزه پرداخت و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت خود در جهت دهی به افکار عمومی، تبیین حقایق و نشان دادن جایگاه واقعی ظالم و مظلوم در این برهه خاص تاریخ بهره بگیریم.

 قائم مقام مرکز بسیج رسانه ملی نیز به کارکرد بسیج در صدا و سیما پرداخت و گفت: یکی از ارکان پیشرفت در رسانه ملی، بسیج صدا و سیما است و باید بسیجیان به مدیریت این رسانه عظیم و پر افتخار کمک کنند تا در این تقابل رسانه ای بتوانیم سربلند باشیم.

سید آقایی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم با انسجام بخشی شایسته نیروهای انقلابی و رسانه ای، آثار باکیفیت رسانه ای در گونه‌های مختلف در راستای پیشبرد اهداف والای انقلاب داشته باشیم .

وی از بسیج به عنوان بازوی پرتوان برای مجموعه مدیریتی مرکز یاد کرد و اظهار داشت: صدا و سیما مهمترین قرارگاه مقابله با جنگ نرم دشمن است و کارکنان صدا وسیما سربازان و افسران و فرماندهان این قرارگاه هستند و همه باید برای تعالی آن کمک کنند.

 گفتنی است در شورای بسیج صداوسیما استان، تعدادی از اعضای این شورا از دغدغه‌ها و مطالبات اصحاب رسانه سخن گفتند و از مدیران مرکز بسیج رسانه ملی خواستند در تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بسیج مراکز توجه بیشتری داشته باشند.

 

 

 

 

امتیاز شما