امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب و کتابخوانی از مهمترین ارکان حوزه فرهنگ

مشاهده ۱۳۵
۱۴۰۲/۰۸/۲۷- ۱۱:۲۰

همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و سی و یکمین دوره هفته کتاب، دکتر اکبر رضایی مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی با حضور در کتابخانه این مرکز، ضمن گرامیداشت این روز، با همکاران این حوزه دیدار و از تلاش آنان در طول یکسال گذشته با اهدای شاخه گل تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر اکبر رضایی در این دیدار با اشاره به اینکه کتاب همواره با دین، فرهنگ و تاریخ مانوس بوده است گفت: ارتقاء فرهنگ جامعه با مطالعه تحقق پیدا می‌کند و لازمه گرایش جامعه به امر مطالعه، فرهنگ سازی در این زمینه است.

وی با تاکید به معاونان حوزه‌های پیام مبنی بر تشویق و ترغیب برنامه سازان به استفاده از کتاب در امر برنامه سازی، افزود: باید تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی در بین همکاران نهادینه شود و فرهنگ مطالعه بالا رود.

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی از کتاب به عنوان یکی از ابزارهای کمال، رشد و تعالی انسانی نام برد و خاطر نشان شد : گسترش فرهنگ مطالعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، یکی از رسالت های رسانه ملی در توسعه، رشد و تعمیق فرهنگ و مقابله با تهاجم‏ فرهنگی است.

رضایی با بیان اینکه نقش محوری کتاب‌خوانی در پیشرفت و توسعه جامعه بر کسی پوشیده نیست خاطر نشان کرد: آراسته‌ شدن‌ به‌ فضیلت‌های اخلاقی، مقابله‌ با خرافه‌ها و انحراف‌های فکری و جلوگیری از خودبـاختگی در برابر بیگانگان در سطح جامعه، در گرو افزایش آگاهی و دانش جامعه است و ما باید تمام اهتمام خود را در راستای فرهنگ سازی و گسترش آگاهی و رشد جامعه بکار گیریم .

دکتر اکبر رضایی در ادامه همچنین از نمایشگاه تازه‌های نشر حوزه رسانه که در کتابخانه مرکز برای بازدید همکاران صدا و سیما برپا شده است بازدید کرد.

 

امتیاز شما