امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

توسعه شهری نیازمند هم افزایی و تعامل بین دستگاه‌ها

مشاهده ۶۲
۱۴۰۲/۰۹/۱۸- ۱۱:۳۸

در جلسه مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد، به هم افزایی و تعامل دستگاه‌های مختلف استان به منظور گسترش توسعه شهری تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جلسه ای با حضور مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری با شهردار شهرکرد برگزار شد.

سیدمحسن حسینی، مدیرکل صدا و سیمای استان، شهرداری را تنها ارگانی دانست که با انتقاد به آن می توان به مردم امید داد. وی در ادامه افزود: انتقادات به شهرداری عمیق و ریشه ای نیست و زمانی که موانع و کمبودها جبران و رفع می‌شوند، مردم خیلی سریع آنها را می‌بینند و در نتیجه روحیه امید در جامعه بالا می رود.

وی بیان کرد: برای مشارکت مردم در مدیریت شهری باید فرهنگ سازی صورت گیرد و این امر مستلزم هزینه هنگفتی است، لذا شهرداری‌ها موظفند با تولید محتوای قوی و اثرگذار، برنامه‌هایی تولید کنند تا ما بتوانیم با پخش آنها از طریق صدا، سیما و خبر مردم را در جریان کارهای شهری قرار دهیم.

حسینی همچنین به استفاده از محله‌های با هویت اشاره کرد و افزود: محله محوری می تواند در حوزه‌های شهری به شهرداری کمک کند چرا که نماد بیشتری دارند و با برپایی مراسم و جشن‌های مختلف می توان نیازسنجی و موانع را بررسی و در نتیجه رفع کرد.

محمد حسین واحدیان، شهردار شهرکرد هم ضمن قدردانی از تعاملات و همکاری‌های صدا و سیمای استان با این ارگان، شهرداری را یک نهاد اجتماعی عنوان کرد و گفت: عموم شهرداری را نهاد خدماتی می‌شناسند در صورتی که یک نهاد اجتماعی است و این اجتماعی بودن، رسالتش را سنگین تر می‌کند لذا با برنامه ریزی‌های اصولی و باتوجه به مباحث مختلف هر پروژه در سطح شهر سعی خواهیم کرد از لحاظ توسعه شهری، حداقل ها را برای مردم کم توقع و خوب استان فراهم کنیم.

واحدیان گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که مجموعه استان دارد و با یک عزم جهادی تلاش خواهیم کرد با هم افزایی بین دستگاه‌ها و جذب سرمایه گذار، زیرساخت های اساسی را فراهم کرده و خدمات به مردم را رشد دهیم و سرعت بخشیم.

وی صدا و سیما را تأثیرگذارترین دستگاه در برقراری ارتباط بین مجموعه شهروندان و مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: با افزایش تعاملات بین شهرداری و صدا و سیما می توان با ارائه اقدامات بسیار کوچک و اطلاع رسانی‌های به موقع در جامعه امیدآفرینی کرد.

وی در پایان با اشاره به پتانسیل های بسیار خوب استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان قطب گردشگری، آب، گیاهان دارویی، دامداری و دامپروری و فرش است که با استفاده از این سرمایه‌ها می توان شرایط بهتری برای پیشرفت و رشدش مهیا کرد.

امتیاز شما