امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شبکه پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛
در شبکه پرس تی‌وی بررسی می‌شود؛

ادامه نسل‌کشی اسرائیل در غزه با وتوی آمریکا

مشاهده ۱۱۰
۱۴۰۲/۰۹/۲۱- ۱۳:۴۶
تعداد بازدید:110

برنامه "جریان خاورمیانه" MidEaStream شبکه پرس تی‌وی وتوی قطعنامه آتش بس در غزه توسط آمریکا را زیر ذره‌بین می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته "جریان خاورمیانه" نگاهی جامع دارد به وتوی قطعنامه پیشنهادی در سازمان ملل برای آتش بس در غزه توسط ایالات متحده و حمایت کورکورانه دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به ادامه مخالفت ایالات متحده با آتش بس در غزه و استفاده از وتو، پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط امارات را به نمایندگی از کشورهای عربی تصویب نکرد. بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی استفاده ایالات متحده از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل علیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در نوار غزه شده بود را محکوم کرده‌اند.

تیم اندرسون، نویسنده و چهره دانشگاهی از بیروت کارشناس برنامه است و به این موضوع می‌پردازد که ایالات متحده با ادامه پوشش دیپلماتیک برای جنایات جاری در غزه، این موضوع را تایید می‌کند که قوانین بین‌المللی بشردوستانه می‌تواند به طور انتخابی اعمال شود و زندگی برخی از مردم کمتر از زندگی دیگران اهمیت دارد.اندرسون همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا ممکن است شاهد ورود و رویکرد روسیه و چین برای یافتن راه حلی برای توقف نسل‌کشی جاری در غزه باشیم؟

برنامه «جریان خاورمیانه» (MidEaStream)چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت 17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما