امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه افق با «خانه مادری» رنگ و بوی فاطمی‌ گرفت

مشاهده ۳۱۴
۱۴۰۲/۰۹/۲۵- ۱۴:۰۲

شبکه افق با پخش مستند «خانه مادری» به روایتی از دلدادگی شهید حاج «قاسم سلیمانی» به حضرت فاطمه (س) می‌پردازد و رنگ و بوی فاطمی می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه مستند سه قسمتی «سخنرانان مشهور» به زندگینامه حجت الاسلام محمد تقی فلسفی پرداخته و ساختار حوزه و دربار را در زمان دوران پهلوی مورد بررسی قرار می‌دهد.

محمدتقی فلسفی سخنران مشهور از با نفوذترین چهره‌های قبل از انقلاب است که این مستند به روابط او با حکومت پهلوی، آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) می‌پردازد. او در سرنوشت سازترین برهه‌های تاریخی، به عنوان فردی موثر و با نفوذ با سخنرانی‌هایش نقش آفرینی کرده است. این مجموعه مستند این هفته، شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۲ بامداد، ۷ صبح و ۱۲:۳۰ ظهر به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «خانه مادری» روایتی از دلدادگی شهید حاج قاسم سلیمانی به حضرت فاطمه (س) در بیت الزهرا (س) کرمان است. این مستند تلویزیونی قرار است شنبه ۲۵ آذر به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۶:۳۰ صبح و ۱۵:۳۰ روی آنتن افق سیما برود.

ویژه برنامه مناسبتی «تکیه» به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س)، شنبه و یکشنبه به صورت زنده ساعت ۲۲ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه، مستند «روضه‌های خانگی» روایتی از برگزاری روضه‌های خانگی با قدمت و سابقه طولانی در نقاط مختلف کشور، شنبه و یکشنبه این هفته ساعت ۲۳ به روی آنتن این شبکه می‌رود.

مستند «حبرون بدون روتوش» با موضوعیت به اشغال درآمدن مدفن حضرت ابراهیم خلیل (ع) به دست رژیم غاصب صهیونیستی در شهر الخلیل، یکشنبه ساعت ۳ بامداد از قاب افق سیما پخش می‌شود.

مستند «پسر ژنرال» به خاطرات و گفتگو با یک فعال مدافع فلسطین می‌پردازد که خود و پدرش عضو ارتش رژیم صهیونیستی بودند. این مستند یکشنبه ساعت ۴:۳۰ بامداد به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «بانوی ایرانی» به کارگردانی مجتبی وطن خواهان به بررسی زندگی نصرت بیگم معروف به «بانو مجتهده امین» می‌پردازد. «بانو امین» از معدود زنان تاریخ است که با عمری زندگی عارفانه و تلاش برای تربیت نسلی فرهیخته و نگارش آثاری گرانقدر، بر تارک زنان جامعه اسلامی می‌درخشد. علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را یکشنبه ساعت ۱۰ صبح از آنتن افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «بریکس، جانمایی در جهان جدید» روایتی از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به گروه بریکس که قدرت‌های اقتصادی نوظهور هستند، یکشنبه ساعت ۱۵ به روی آنتن می‌رود.

مستند «کوچه نقاش‌ها» بر اساس زندگی جانباز و رزمنده شهید کشورمان، سید ابوالفضل کاظمی و با الهام از کتاب کوچه نقاش‌هاست. کاظمی از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی بود که مجموعه خاطرات او در کتابی تحت عنوان کوچه نقاش‌ها توسط سوره مهر به چاپ رسیده است. مستند «کوچه نقاش‌ها» یکشنبه ساعت ۱۶ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «غوغای بی‌هیاهو» با تکیه بر روایاتی ساده و پر امید، تلاش می‌کند تا به مدرسه‌هایی در مناطق محروم سفر کند؛ مدارسی که با وجود مشکلات فراوان در روستا، حتی با تعداد کمی دانش آموز همچنان پابرجا بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد. هر قسمت از این مستند که یک نام ویژه دارد، در پی دمیدن روحیه تلاش و کوشش به جامعه است و سعی دارد قابی باشد برای نشان دادن جایگاه معلم به عنوان فردی فداکار که نماد این غوغای بی هیاهوست و دانش آموزانی که با تمام سختی‌هایی که دارند به دنبال تحقق آمال و آرزوهای شان قدم بر می دارند. علاقه مندان می‌توانند این مجموعه مستند را از دوشنبه مورخ ۲۷ آذر ساعت ۱۲ بامداد از قاب افق سیما تماشا کنند.

مستند «چند نفس تا افق» روایتی از سفر کشتی حمل آذوقه و دارو به غزه و کارشکنی رژیم صهیونیستی علیه این اقدام، یکشنبه ساعت ۳ بامداد به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«مستند قله‌های ایران» با معرفی زیبایی‌های شگفت انگیز و منحصر به فرد قله‌ کوه‌های متنوع ایران از دوشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

«داستان سمیر» مستندی است درباره مردی لبنانی به نام سمیر قنطار که با عملیات نظامی سعی در مقابله با صهیونیست‌های اشغالگر داشت و بعد از دستگیری و سپری کردن حدود سه دهه اسارت در جریان تبادل اسرای لبنانی با رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۸ آزاد شد اما در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به شهر «جرمانا» در حومه جنوبی دمشق به شهادت رسید. این مستند از تولیدات شبکه افق سیما، سه‌شنبه ساعت ۱۷:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

فصل دوم مجموعه مستند «در برابر طوفان» به کارگردانی مهدی نقویان و درموسسه روایت فتح تهیه شده است. اقتصاد، ارتش، فرهنگ و هنر، آموزش و پروش، ساواک، سیاست داخلی، سیاست خارجی، مذهب، مطبوعات، زندگی خصوصی ۱۰ موضوعی است که در هر قسمت از این م

جموعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را از دوشنبه تا پنجشنبه این هفته ساعت ۲۲ و تکرار آن را روز بعد در ساعت‌های ۱۰ صبح و ۱۵ از قاب شبکه افق سیما تماشا کنند.

«روزهای دانشکده» مستندی خاطره گونه از مهندس شهید محمد جواد تند گویان از تاریخچه حوادثی که در طول تاریخ بر شهر آبادان و دانشکده صنعت نفت آبادان گذشت، چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مستند «محاصره کوت»، روایت مقاومت مردم عراق در برابر استعمار انگلستان در جنگ جهانی اول است. در جریان این جنگ نیروهای انگلیسی پس از فتح بصره تا نزدیکی کوت پیشروی می‌کنند؛ علمای شیعه خود لباس رزم بر تن کرده و با همراهی مردم به مقابله با انگلیس‌ها می‌پردازند و شکست سختی را به آن‌ها تحمیل می‌کنند. این مستند چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ از قاب افق سیما به روی آنتن می‌رود.

مستند «به رنگ پاییز» با موضوع محصولات کشاورزی استان خراسان جنوبی در فصل پاییز است که چهارشنبه تا جمعه این هفته ساعت ۴ بامداد به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «زندگی روی آب» پرتره سه نفر از مهندسان و کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی است؛ همراه این شخصیت‌ها به توان مهندسان ایرانی در شرایط تحریم، مشکلات دوری از خانواده بر روی سکوها و ایجاد چالش‌ها و همچنین شرایط بحرانی و سخت کاری می‌پردازد. این مجموعه مستند چهارشنبه تا جمعه این هفته ساعت ۱۴ از افق سیما نمایش داده می‌شود.

مستند «ضد» که به سراغ نقد جدی مظاهر مدرنیته رفته است، در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید. قسمت اول فصل سوم با عنوان «گرداب تربیت»، مروری بر شیوه‌های تربیت فرزند از گذشته تا روزگار مدرن، تاثیرات سبک زندگی جدید و اتفاقاتی را بیان می‌کند که موجب شده تربیت فرزند در ذهن بسیاری از والدین، پُردردسر و سخت به نظر برسد. علاقه مندان می‌توانند این مستند را پنجشنبه ساعت ۱۹ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۹ صبح و ۱۴ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که سری دوم آن جمعه ساعت ۱۶ ازشبکه افق پخش می‌شود. این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه کنندگی سیدعلی صدری نیا در هر قسمت سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه مند می‌رود. دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

مجموعه مستند «پا به ماه» شهر به شهر و روستا به روستا لحظات خاص و به یادماندنیِ روزهای آخر بارداری و روز تولد را به تصویر کشیده است. این مستند قصه‌ روزهایی از زندگی انسان‌هایی‌ست که پر از انتظار، نگرانی، عشق، ترس و صبر است که جمعه‌ ساعت ۱۷:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود. همچنین تکرار این مجموعه مستند روز بعد ساعت ۹ صبح و ۱۵ عصر به روی آنتن می‌رود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۲ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهرها و روستاهای ایران برای مخاطبان دارد.

امتیاز شما