امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت‌وگو با ایرنا:
گفت‌وگو با ایرنا:

مدیر رادیو صبا: در انتخابات مثل یک هافبک پاس گل می‌دهیم/ روی رای اولی‌ها تمرکز داریم

مشاهده ۲۶۵
۱۴۰۲/۱۰/۱۱- ۱۰:۵۷
تعداد بازدید:265

مدیر رادیو صبا با اشاره به چندین برنامه انتخاباتی این شبکه همچون «بی زحمت» و «غیرعلنی» گفت: ماموریت رادیو صبا شادی آفرینی است. ما در انتخابات با امیدآفرینی مثل یک هافبک بازی‌ساز پا به توپ هستیم که موقعیت گل برای مهاجم ایجاد می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمیدرضا افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار رادیوی ایرنا اظهار داشت: اولین ماموریت ما امیدآفرینی است و برنامه‌هایی پخش می‌کنیم که نشاط اجتماعی بالا برود. به این معنا همه برنامه‌های ما باید انتخاباتی باشد و در حوزه نشاط و افزایش سرمایه اجتماعی فعالیت کنیم. چون وظیفه ما این است که امید را تزریق کنیم.

در نگاه اول با مجلس و انتخابات نمی‌شود شوخی کرد. ولی فرایندها و خبرها و حاشیه‌ها را می توان نقد کرد و با زبان طنز گفت

وی با اعلام این خبر که به صورت اختصاصی برنامه‌هایی درباره انتخابات داریم توضیح داد: به این موضوع به صورت کارشناسی نمی‌پردازیم و به صورت تبیینی و تبلیغی سراغش می‌رویم. موضوع برنامه «بی زحمت» شوخی با مسئولان است و در ذیلش حرف‌های انتخاباتی می زنیم. صبح صبا و عصر صبا که برنامه‌های صبحگاهی ما هستند بخش‌هایی درباره انتخابات دارند. در این دو برنامه به مفهوم سرنوشت ساز بودن انتخاب می‌پردازیم و زمینه را برای انتخابات فراهم می‌کنیم.

افتخاری افزود: علاوه بر موضوع سرنوشت سازی روی رای اولی‌ها تمرکز داریم. یک ویژه برنامه ۵ دقیقه ای را از اول دی شروع و برای همه شبکه‌ها ارسال کردیم. این برنامه ماموریت معاونت صدا به رادیو صبا بوده است. وی با اشاره به پخش برنامه غیرعلنی اظهار داشت: غیرعلنی طنزی نمایشی است که به موضوعات انتخابات می‌پردازد. این برنامه را از اوایل بهمن پخش می‌کنیم.

                                    

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود به موضوع انتخابات با زبان طنز پرداخت گفت: در این رابطه مهندسی پیام باید صورت بگیرد. در نگاه اول با مجلس و انتخابات نمی‌شود شوخی کرد. ولی فرایندها و خبرها و حاشیه‌ها را می توان نقد کرد و با زبان طنز گفت. مخاطب شبکه هم انتظاری جز این ندارد. اگر بحث های کارشناسی خیلی جدی پخش کنیم مخاطب ما به رسانه‌های دیگر رجوع می‌کند. چون دنبال فضای تفریحی می‌گردد. شبکه‌های جدی مثل رادیو ایران و رادیو گفتگو به مباحث تبیینی حوزه انتخابات می‌پردازند. ما هم تلاش می‌کنیم برای بالا بردن مشارکت زمینه سازی کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

امتیاز شما