امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
محمد سلوکی در بازدید از نمایشگاه «رصتا»:
محمد سلوکی در بازدید از نمایشگاه «رصتا»:

گردهمایی فعالان رسانه جنبه‌های علمی را پررنگ‌تر می‌کند

مشاهده ۱۲۸
۱۴۰۲/۱۰/۱۲- ۱۰:۲۹
تعداد بازدید:128

محمد سلوکی گفت: برگزاری نمایشگاهی نظیر رصتا و حضور همه فعالان رسانه کنار هم باعث می‌شود که ما منطقی‌تر و با دید علمی‌تر به دنبال آن برویم چرا که رسانه جای علم، خرد و هوش است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد سلوکی مجری و تهیه‌کننده صداوسیما در بازدید از نمایشگاه «رصتا» با بیان اینکه رسانه، موضوع مهم دنیای امروز است، گفت: در رسانه امروز، ما دیگر با یک تصویر و محتوا برای تفریح طرف نیستیم. رسانه امروز در تمام شئون زندگی انسان نمود پیدا کرده و حتی در جنگ‌ها هم تاثیر خود را گذاشته است.  این اتفاق به همان میزان که پیچیده است و بر موضوعات مختلف اثرگذاری می‌کند، به همان اندازه هم باید محتوا تولید کند و عمق داشته باشد؛ ازاین‌رو ما دیگر نمی‌توانیم نگاه ساده به رسانه داشته باشیم و صرفا از جنبه تفریحی به سمت آن برویم.

وی درخصوص لزوم برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، اظهار کرد: داشتن یک نمایشگاه و فرصت ارائه در فضای نمایشگاهی که محلی برای ارزیابی و دیده شدن است، باعث می‌شود که رسانه‌ها مورد سنجش قرار بگیرند. نمایشگاه این فرصت را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد که اگر می‌خواهند وارد فضای رسانه‌ای شوند به همه ابعاد و اشکال آن فکر کنند و بدانند که وارد یک فضای پیچیده و اثرگذار در همه بخش‌های زندگی خواهند شد.

این مجری تلویزیونی افزود: در گذشته، در شهر و روستاها، اتباع نقش مرجع و کلیدی داشتند و امروزه انتقال موضوعات پزشکی و سلامت هم از طریق رسانه‌ها اتفاق می‌افتد. این یعنی اثرگذاری رسانه امروز خطرات خود را نیز دارد. سلامت، حیات، امنیت، آموزش و حتی مدل زیست انسان‌ها را رسانه مدیریت می‌کند. رسانه‌ای که حتی خودش هم هر روز در معرض سخت‌افزارهای نوظهور قرار می‌گیرد و معنا در آن تغییر می‌کند. جهان معنا، جهان مهندسی و جهان تحلیل همگی کنار هم قرار می‌گیرند و خروجی آن می‌شود محتوایی که یک رسانه‌ به مردم ارائه می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از بیرون نگاه کنیم، می‌توانیم میزان پیچیدگی، اهمیت، ترسناک و البته کمک‌کننده بودن آن را در زندگی‌مان بفهمیم. زندگی آینده ما به شدت توسط رسانه‌ها مدیریت خواهد شد. شاید الان هنوز متوجه آن نیستیم اما پنج سال آینده متوجه می‌شویم که رسانه‌ها هستند که به ما می‌گویند چه چیزی بخوریم یا چه چیزی برایمان خوب است. الان ما هستیم که انتخاب می‌کنیم کدام رسانه را ببینیم. 10 سال آینده ما همان یک انتخاب را هم نداریم و این رسانه است که برای ما تصمیم‌گیری‌ می‌کند و ما صرفا انجام می‌دهیم. برگزاری چنین نمایشگاهی و حضور همه فعالان رسانه کنار هم باعث می‌شود که ما منطقی‌تر و با دید علمی‌تر به دنبال آن برویم. رسانه جای علم، خرد و هوش است.

امتیاز شما