امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید سرپرست مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی از بخش های مختلف مرکز کرمان

مشاهده ۸۵
۱۴۰۲/۱۰/۲۴- ۱۰:۲۱

دکتر شاهید مظفری سرپرست مرکز طرح،برنامه و بودجه رسانه ملی در سفری به استان کرمان با دکتر فداکار استاندار این استان و دکتر علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر شاهید مظفری سرپرست مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی در سفری به استان کرمان همچنین ضمن بازدید از بخش های مختلف سایت کنونی و جدید مرکز کرمان در نشست شورای مدیران این مرکز حضور یافت.

دکتر مظفری در دیدار با دکتر فداکار استاندار کرمان خواستار همکاری استانداری کرمان در برنامه‌سازی شهدای حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان در زمینه معرفی خانواده‌ها، فهرست سوژه‌ها یا موضوعات و ظرفیت دستگاه‌های مختلف شد. وی هدف از سفر خود به استان را نهادینه کردن کرمان به عنوان پایتخت مقاومت دانست و اظهار کرد: کرمان از پهناورترین استان‌ها است و با توجه به حادثه اتفاق افتاده در شرایط خاصی قرار دارد.

سرپرست مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی گفت: تلاش ما بر این است که به دستور رئیس سازمان صدا و سیما تمام توانمان را برای زنده نگهداشتن یاد شهدا بگذاریم که باعث امید و بصیرت شود.

دکترمظفری گفت: پیش‌بینی شده که برای همه شهدای حادثه تروریستی، طراحی ویژه و مستندهایی تولید شود که فعلاً برای ۴۵ نفر از شهدا ۴۵ مستند ویژه طراحی شده که در دست تولید قرار گرفته و بزودی کار روایت آغاز می‌شود. وی ادامه داد: بخشی از مستند و نمایش‌های رادیویی روایت‌های مردمی است و هر کدام از آن‌ها می‌تواند تحولی در کشور ایجاد کند.

دکتر محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار با اشاره به پهناوری استان به لحاظ جغرافیایی و تنوع آب و هوایی، اظهار کرد: چالش‌ها و مشکلات استان به همین نسبت زیاد است و خدمات‌رسانی به روستاها و تأمین زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه رسانه ملی دشوار است.

وی افزود: هر کدام از شهدای حادثه تروریستی کرمان یک روایت جداگانه دارد که می‌توان ساخت مستند را در همین استان و با روایت‌های خانواده و دوستان و همکلاسی‌های دانش‌آموزان شهید شروع کرد. استاندار کرمان در زمینه معرفی خانواده‌ها و محتوای برنامه‌سازی از خانواده‌های شهدا به استفاده از این ظرفیت قول همکاری مساعد داد.

دکتر مظفری ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز کرمان در جریان کمبودها و مشکلات هر بخش قرار گرفتند و در ادامه در نشست شورای مدیران این مرکز حضور یافتند. در این نشست مدیرکل، قائم مقام، معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز کرمان به بیان مشکلات و کمبودها پرداختند.

سرپرست مرکز طرح،برنامه و بودجه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در این نشست به هدف از سفر خود به کرمان اشاره و ضمن ابلاغ سلام رئیس رسانه ملی به مدیران و کارکنان مرکز کرمان گفت: در دوره جدید سازمان رویکردها تغییر کرده است و سند تحول به عنوان محور و اساس کار قرار گرفته است و همه محورها در سند تحول باید مدنظر قرار گیرند. باید روایت مردمی تولید و پخش کنیم و ضمن ظرفیت سازی از تمام ظرفیت مردمی در تولید محتوا استفاده شود. رسانه ملی باید کار قرارگاه رسانه ای کند. هنر و خلاقیت و بُعد معنویت در برنامه‌ها را جدی بگیریم و تقویت و بکار گرفته شود.در بحث بودجه تلاش سازمان این است که به دولت وابسته نباشد و از ظرفیت قانونی خود در جذب آن استفاده کند. در ادارات دولتی بند چ را پیگیری کنید. در رویکرد جدید در جذب مشارکت¬ها به استانها این اطمینان داده شده است که هرچقدر مشارکت جذب کنند صد در صد به آنها برگردانده می‌شود.

دکتر مظفری همچنین درخصوص ساخت 45 مستند شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان قول مساعد دادند که بودجه مورد نیاز آن را تامین کنند.دکتر علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان هم از مراحل پیش تولید ۴۵ مستند از شهدای حمله تروریستی در بخش‌های مختلف برنامه‌سازی خبر داد و گفت: این بخش ها می تواند درآینده مستند، تله فیلم یا سریال شود. همچنین تلاش می‌شود عمده این برنامه‌ها تا چهلم شهدا تهیه شود.

 

 

امتیاز شما