امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل امور تامین کالا و خدمات سازمان صداوسیما؛
مدیرکل امور تامین کالا و خدمات سازمان صداوسیما؛

حق‌پخش را رسما خریده‌ایم

مشاهده ۳۶۳
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۱۳:۵۲
تعداد بازدید:363

مجید بلالی، مدیرکل امور تامین کالا و خدمات سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با جام‌جم درباره خرید حق پخش رقابت‌های جام‌ ملت‌های آسیا روشنگری و بیان کرد: قرارداد سه‌جانبه میان کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و سازمان صداوسیما مبنی بر حق پخش و استفاده رسانه‌ای از جام ملت‌های آسیا منعقد شده است. بر همین اساس تیم‌های خبری و فنی سازمان صداوسیما درحال‌حاضر مجوز حضور در دهکده بازی‌ها را دارند و در آنجا حاضر هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بلالی افزود: کدهای سیگنال‌ پخش توسط برگزارکننده مسابقات در اختیار خریداران حق پخش قرار گرفته است و در این روزها صداوسیما نیز بر این اساس بازی‌ها را پخش می‌کند.

بلالی تصریح کرد: همان‌طور که بیان کردم بر همین اساس است که سازمان صداوسیما در این مسابقات گزارشگر فعال دارد. اگر غیر از این بود اجازه نمی‌دادند خبرنگار ما با دوربین در آنجا گزارش تهیه کند؛ همچنین سیگنال پخش مسابقات را هم در اختیار نداشتیم. یکی از شبهاتی که به خرید حق پخش وارد شده، این است که نام سازمان صداوسیما به‌عنوان پخش‌کننده مسابقات در سایت AFC ثبت نشده است.

بلالی در این خصوص به جام‌جم توضیح داد: بنا به برخی ملاحظاتی که در عرصه بین‌المللی وجود دارد، واحد برگزارکننده مسابقات اسم سازمان صداوسیمای ایران را در سایت‌شان قرار نداد؛ ولیکن با ما همکاری دارند. این رویه جدیدی نیست و در سال‌های گذشته هم برای دیگر رویدادها وجود داشته است.

وی ادامه داد: قرارداد طبق تفاهمی میان کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و سازمان صداوسیما منعقد و اجرایی شده است. سازمان صداوسیما حق پخش را رسما خریداری و هزینه آن را پرداخت کرده است. هیچ خدشه‌ای بر این قرارداد وارد نیست.

مدیرکل امور تامین کالا و خدمات سازمان صداوسیما تاکید کرد: این قرارداد به‌صورت انحصاری در کل محدوده سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در اختیار سازمان صداوسیماست. هیچ پلتفرم و شبکه‌ای بدون مجوز سازمان صداوسیما اجازه پخش این رقابت‌ها را نخواهد داشت. درواقع این حق منحصرا برای مجموعه شبکه‌های این سازمان و پلتفرم‌هایی است که از صداوسیما مجوز لازم را اخذ کرده باشند. ممکن است به برخی پلتفرم‌های زیر نظر صداوسیما، بنا بر سیاست‌های این سازمان، اجازه پخش داده شده باشد. ممکن است طبق سیاست‌ها این مجوز به پلتفرم‌های دیگر هم داده شود. تصمیم‌گیرنده در این خصوص سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.

امتیاز شما