امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

جایی که پایم را از دست دادم در «عکس های تکان دهنده» هیسپان تی وی

مشاهده ۱۲۹
۱۴۰۲/۱۰/۲۷- ۱۱:۳۴

برنامه «عکس های تکان دهنده» هیسپان تی وی در این قسمت به بررسی عکسی از یک عکاس ایرانی با عنوان «جایی که پایم را از دست دادم» می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» به کارگردانی کیانوش الطافی که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، در این قسمت به سراغ عکسی ماندگار از یک عکاس ایرانی به نام داوود عامری از دوران دفاع مقدس می رود.

داوود عامری که خود از جانبازان جنگ تحمیلی است، با حضور در این برنامه به مرور خاطرات خود از عکاسی در سال های جنگ و بعد از آن می‌پردازد و توضیحاتی را درخصوص عکس های تاثیرگذاری که ثبت کرده، برای مخاطبان اسپانیایی زبان ارائه می دهد.

این عکاس گلستانی، عضو فدراسیون جهانی عکاسی در فرانسه و انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس است که در زمان جنگ تحمیلی، پای راست خود را از زانو از دست می دهد. عکس ماندگار او از یک جانباز که سایه‌اش بر زمین افتاده، بازتاب گسترده‌ای در سطح جهانی داشته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/fotos-que-sacuden-al-mundo/534 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما