امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

پرده برداری از ماجرای تبدیل «ایفمارک» به «پک»

مشاهده ۱۵۵
۱۴۰۲/۱۱/۰۸- ۱۲:۴۵

رادیو صبا در برنامه ورزشی «زیر طاقی» با بررسی مستندات از ماجرای تبدیل ایفمارک به پک پرده برداری کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این شبکه رادیویی در برنامه ورزشی «زیر طاقی» با بررسی مستندات از ماجرای تبدیل ایفمارک به پک پرده برداری کرد.

ایفمارک به فارسی “مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران” است.
در واقع از سال ۲۰۰۵ که اف مارک “F- MARC” (مرکز ارزیابی‌های پزشکی و تحقیقات فیفا) آغاز به ارائه مجوز به مراکز تخصصی پزشکی در تمام نقاط دنیا نمود، این مراکز در نقاط مختلف دنیا به وجود آمدند.
در سال ۲۰۱۴ فدراسیون فوتبال کشورمان با استفاده ازیکی از نیروهای فعال بین المللی خود در عرصه پزشکی فوتبال درخواست اخذ مجوز مرکز پزشکی عالی فیفا را به فیفا ارسال نمود و بالاخره در سال ۲۰۱۵ پس از بازدید نماینده فیفا از محل ساختمان کمپ تیم های ملی و تهیه چک لیست در یک ماراتن نزدیک بین ایران و روسیه ، کشورمان ایران موفق به اخذ این مجوز و دریافت معادل ۳۰۰ هزار دلار تجهیزات گردید.

درباره این موضوع ادعاهای مختلفی در رسانه‌ها ثبت شده مثلا تمام تحرکات و اقدام‌هایی که سبب احداث و تجهیز ساختمان مربوط به تیم‌های ملی فوتبال کشورمان شده است به دوران ریاست مهدی تاج تعلق دارد،البته علی کفاشیان هم مدعی شده است این ساختمان در دوران ریاست او ساخته شده است.
و در جای دیگر گفته اند هیچکس نمی‌تواند نقش غیر قابل انکار کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی اسبق تیم ملی و پیگیری‌های او را در احداث این ساختمان انکار کند.

«زیر طاقی» با پیگیری و بررسی مستندات مختلف و به دنبال گفتگو با دکتر زهره هراتیان از ماجرای تبدیل ایفمارک به پک پرده برداری کرد.
هراتیان در گفتگو با رادیو صبا توضیح داد، بعد از زحمت های بسیار و تکمیل ساختمان ایفمارک، همزمان با آمدن جانی اینفانتینو و رفتن آقای کفاشیان، کی روش گفت: من ساختمان ایفمارک را می خواهم و در عرض دو هفته ساختمان از ایفمارک به پک تغییر نام پیدا کرد و جابه جایی صورت گرفت و من خیلی ناراحت شدم این همه تلاش کردیم و ما یک تعهد بین االملی داشتیم و قرار بود یک بازی برد برد باشد، یعنی پولی را می‌گیرید و باید یک خروجی داشته باشید.
من نگران این موضوع بودم ساختمان به این عظمت تبدیل شد به یک فضای ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری ، تصمیم گرفتم از ایران بروم و حدود ۲هفته به حالت قهر در خانه ماندم.
هراتیان در پایان گفت: من اتفاقاتی که گذشت کاری ندارم فقط می دانم کهقرار بود تنها «ایفمارک» آسیای مرکزی باشیم ولی نشد.

«زیرطاقی» روزهای پنجشنبه ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی رضا عزتی و با اجرای امیر بیشه و علی زمانی و بازیگری حسام خلیل نژاد و کارشناسی حسین باقرشاهی تقدیم مخاطبان می‌شود، آیتم سازی این برنامه بر عهده صادق مهرانی و هدیه درویش مسؤل هماهنگی این برنامه است.

امتیاز شما