امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
از خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

انقلاب‌ اسلامی ایران تنها امید مردم آزاده جهان

مشاهده ۱۰۲
۱۴۰۲/۱۱/۱۶- ۱۰:۰۸
تعداد بازدید:102

به‌ مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئولان، فعالان و شهروندان یمنی در صنعاء تاکید کردند: انقلاب اسلامی ایران در ایستادگی کنار مظلومان، ملت‌های آزاده در جهان و حمایت از جنبش‌های آزادی‌بخش موفق عمل کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «طلعت الشرجبی»، نویسنده و پژوهشگر سیاسی یمنی در این گفت وگو تصریح کرد، تجربه انقلاب‌ اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان، تجربه‌ای جدید بود و توانست با اهداف و ارزش‌های انقلابی خود، ایرانی مدرن و مستقل بسازد.

«طلعت الشرجبی» اظهار کرد: رویکرد و اصول انقلاب اسلامی ایران پس از امام خمینی (ره)، توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی ) پیگیری می‌شود. این نویسنده و پژوهشگر سیاسی یمنی تاکید کرد: نگاه انقلاب اسلامی ایران به کشورهای منطقه، اطاعت کورکورانه مانند رویکرد آمریکا به این کشورها نیست و برعکس، ایران می‌خواهد متحدانش در تصمیم‌گیری‌ها از حاکمیت و استقلال کامل برخوردار باشند. «طلعت الشرجبی» درباره اینکه تا چه اندازه پس از 45 سال، انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های آزاده امیدبخش است اظهار کرد: اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی ایران مبارزه با ظالم و نفی ظلم و بی‌عدالتی است و این رویکرد همچنان به مردم الهام می‌بخشد.

«یحیى‌الخولانی»، شهروند یمنی هم درباره تداوم تاثیر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: آنچه امروز در سرزمین فلسطین مانند عملیات «طوفان‌الاقصی» انجام می‌شود، ثمره انقلاب اسلامی ایران است. به گفته این شهروند یمنی، اگر انقلاب اسلامی ایران در کنار مقاومت نمی‌ایستاد، جنبش‌های آزادی‌ بخش نمی‌توانستند مقابل اسرائیل بایستند.

«جابر»، پژوهشگر جوان یمنی نیز درباره تداوم درس‌آموزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب‌ اسلامی ایران به‌سبب ویژگی خاص «مردمی‌بودن» با دیگر انقلاب‌های جهان تفاوت دارد. فعال جوان یمنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با توطئه‌های مختلف روبه‌رو بوده است اظهار کرد: اما انقلاب اسلامی ایران همچنان تنها امید مردم آزاده جهان است.

«عُلا الشامی»، زن جوان یمنی هم گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 نخستین حرکت و الگوی همه مردم منطقه عربی، اسلامی و ملت‌های آزاده در جهان بوده است. این زن جوان یمنی تاکید کرد، انقلاب اسلامی ایران نتایج و آثار مثبت فراوانی داشته و پشتوانه و الگوی مردم آزاده برای ایستادگی در برابر استبداد و استکبار است.

«عبدالله أبوطالب»، دیگر فعال جوانان یمنی فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب بزرگ و مهم اسلامی ایران را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت. این فعال یمنی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) به هژمونی آمریکا و اسرائیل در آن زمان پایان داد و انقلاب اسلامی ایران، طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی علیه امت‌اسلامی و مظلومان را خنثی کرده است. این دوست‌دار انقلاب اسلامی ایران در یمن تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران با ایستادگی در برابر زورگویان به دیگر ملت‌ها الهام بخشید و نقش‌آفرینی امروز جنبش‌های آزادی‌بخش در منطقه ازجمله یمن با الگوگیری از اصول انقلاب اسلامی ایران است.

https://farsi.iranpress.com

امتیاز شما