امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با پخش مستند «آنجا باید بهشت باشد» صورت می‌گیرد؛
با پخش مستند «آنجا باید بهشت باشد» صورت می‌گیرد؛

نگاه متفاوت پرس تی‌وی به مقاومت مردم فلسطین

مشاهده ۱۳۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۳- ۱۳:۲۸
تعداد بازدید:134

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «آنجا باید بهشت باشد» That Must Be Heaven نگاهی متفاوت به مقاومت مردم فلسطین دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «آنجا باید بهشت باشد» با موضوع استفاده از ابزار سینما در نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و مقاومت مردم فلسطین روی آنتن شبکه انگلیسی‌زبان پرس تی‌وی می‌رود.

این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داوود کاظمی، نقش سینما در پیشبرد برنامه‌های رژیم صهیونیستی و در دست داشتن ابزار قدرت نرم در دست فلسطینی‌ها برای حفاظت از سرزمین خود را بررسی می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در مستند «آنجا باید بهشت باشد» پس از اشغال سرزمین‌های فلسطین و ایجاد رژیم اسرائیل، هر دو طرف به قدرت سینما در رساندن پیام‌های خود پی بردند. رژیم صهیونیستی از سینما به عنوان ابزاری برای نشان دادن سرزمین‌های اشغال شده خود به عنوان بهشت روی زمین استفاده کرد تا یهودیان را از سراسر جهان وسوسه کند که در سرزمین‌های اشغالی زندگی کنند. از سوی دیگر، فلسطینی‌ها نیز با تأخیر یاد گرفتند که از قدرت رسانه‌ها و فیلم‌ها برای رساندن صدای خود در سراسر جهان استفاده کنند. به عبارت دیگر، سینما میدان جدیدی برای هر دو طرف بود تا برنامه‌های خود را به جلو ببرند.

عنوان این مستند برگرفته از نام آخرین فیلم یکی از برجسته‌ترین فیلم‌سازان فلسطینی بنام الیاس سلیمان است که در واقع به بازپس‌گیری سرزمین ربوده‌شده فلسطینی‌ها اشاره می‌کند.

این مستند چهارقسمتی از امروز ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود. بازپخش این مستند هم همان روز ساعت ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت ۰۱:۰۰ و سه قسمت دیگر در سه روز متوالی ساعت ۴:۰۰بامداد و تکرار آن همان روز ساعت ۹:۰۰، ۱۵:۰۰ و ۲۱:۰۰ و بامداد روز بعد ساعت  ۰۱:۰۰ است.

 

 

امتیاز شما