امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

میراث ماندگار حماسه‌های دوران دفاع مقدس در عملیات والفجر5

مشاهده ۹۴
۱۴۰۲/۱۱/۲۸- ۰۹:۴۹

برنامه «پلاک هشت» امروز به عملیات افتخار آفرین والفجر ۵ از حماسه‌های دوران دفاع مقدس می پردازد. برنامه «پلاک هشت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۲۵ از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عملیات والفجر ۵، عملیاتی است که با حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام، ضربه‌ای سهمگین به توان رزمی و نظامی دشمن وارد ساخت و حضور مقتدرانه ایران در این عملیات، ضربه ای محکم بر تزلزل و فروپاشی انسجام نیروهای رژیم دشمن بود.

 عملیات افتخار آفرین والفجر ۵ ، ساعت ۲۴ روز ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۲ با رمز یا زهرا (س) در منطقه کوهستانی چنگوله حد فاصل شهرستان‌های مرزی مهران و دهلران در استان ایلام اجرا و در همان ساعات نخست، بلندی‌های پیزولی، آزادخان کشته، تنگه چنگوله و ده‌ها کیلومتر مربع از خاک ایران آزاد و جاده بدر - طیب عراق به تسلط نیروهای ایرانی درآمد و به ۴ تیپ از گارد مرزی عراق خساراتی وارد شد.

 در این عملیات غرورآفرین رزمندگان اسلام متشکل از نیروهای سپاه و بسیج تحت امر قرارگاه خاتم‌ الانبیا (ص) با عبور از میدان‌های مین و موانع ایذایی، با حمایت آتش توپخانه، خود را به مواضع نیروهای عراقی رسانده و پس از چند روز نبرد سخت موفق به تصرف اهداف پیش ‌بینی شده شدند.

 سیما پاتیمار تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: در برنامه امروز با سرتیپ دوم غلامحسین سپهری درباره عملیات والفجر 5  گفت و گو خواهیم کرد و خاطرات محمدرضا فاضلی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس را خواهیم شنید.

 وی در پایان تاکید کرد: در بخش هفته‌های ایرانی نیز با سفر به آذربایجان شرقی از فعالیت های این استان در دفاع مقدس نیز خواهیم گفت.

برنامه «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای حمیدرضا رضایی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:25 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما