امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

اثر بخشی و تاثیرگذاری گزارش پخش شده از صداوسیمای خوزستان

مشاهده ۱۵۳
۱۴۰۲/۱۱/۲۹- ۱۲:۴۰

سیمای خوزستان طی تهیه و پخش گزارشی از روند بیماری پرهزینه کودک اهوازی، موجبات مدد مردم و فرایند درمان دختر کوچک را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چندی پیش داستان زندگی فاطمه ساکی و خانواده اش که در منطقه محروم ملاشیه اهواز ساکن هستند  از خبر خوزستان پخش شد که بازتاب گسترده ای در جامعه داشت. بازتابی که باعث پایان غم ها و تولدی برای آغاز شادی‌های این خانواده بود.

فاطمه کوچولو درگیر بیماری همانژیومی یا تجمع شدید رگ های خونی در صورت و گردن بود که درمانی پر هزینه داشت  و تنها راه اعزام به کشور روسیه بود. جایی که پزشکان اعلام کردند با دستگاه‌های پیشرفته لیزر تنها با 10 جلسه، درمان امکان پذیر است و هزینه درمان آن جلسه ای 200 میلیون تومان، اما پدر فاطمه فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی صنایع با معدل بالای ۱۸ و کارگر میوه فروش محله و جویای کار است.

پس از پخش این گزارش که توسط نهال لیموچی خبرنگار پر تلاش خبرمرکز خوزستان تهیه شده بود؛ از سیمای خوزستان دست های مهربان و با سخاوت مردم  به یاری این خانواده آمد و مراحل درمان در کشور روسیه به خوبی طی شد و امروز فاطمه کوچولو به همراه خانواده اش به دیدار مدیر کل صدا وسیمای استان خوزستان آمدند.

احمد ساکی پدر فاطمه، ضمن تشکر از اثر بخشی و تاثیرگذاری گزارش پخش شده از صدا وسیما که روایتی از روند بیماری و زندگی فاطمه کوچولو  بود، با اهدای سپاس نامه از تلاش و زحمات صمیمانه دکتر دبیقی مدیر کل صدا و سیمای استان خوزستان برای تهیه ، تولید و پخش گزارش خبری (ای که دستت می‌رسد کاری بکن ) ویژه فاطمه ساکی (از بیماری تا بهبودی اش ) تشکر کرد.

دکتر دبیقی مدیر کل صداوسیمای خوزستان در این دیدار گفت: در پیشگاه خداوند متعال ما نسبت به هم نوعان خود باید احساس مسؤلیت کنیم و برای رفع مشکلات مردم  جامعه مان گام‌های موثری برداریم چرا که زندگی وقتی زیباست که هوای هم را داشته باشیم و دقیقا اینجاست که خداوند از عمق دردها ، شادی می آفریند.

 همچنین این خانواده ۴ نفره با حضور در واحد خبر مرکز خوزستان از نزدیک با عوامل دست اندرکار پخش گزارش فاطمه کوچولو دیداری دوستانه داشتند.

خانم نهال لیموچی خبرنگار صداوسیمای استان خوزستان تلاش و جدیتش باتهیه گزارشهای مکرر و پیگیرهای خود، سبب درمان این کودک توسط خیران و استخدام پدر کودک در شرکت فولاد شد .

 واما نهال لیموچی همکار فعال و دلسوز رسانه :

خانم نهال لیموچی از بانوان تاثیر گذار رسانه است .ایشان با تهیه هترمندانه گزارش بانو شهیده سهام خیام و نیز گزارش تولیدی شهید بهنام محمدی برای اولین بار و پخش این‌گونه گزارشها از شبکه سراسری باعث شد نام و زندگی نامه این دو شهید نوجوان در کتاب‌های درسی ثبت و تدریس شودهمچنین اولین بار با تهیه گزارش شهدای مدرسه پیروز بهبهان و پخش این گزارش در مجلس شورای اسلامی و پیگیری آن توسط نمایندگان و رئیس مجلس ،باعث ثبت روز ملی بهبهان در تقویم کشورمان شد.ایشان با تهیه گزارش جذاب بانویی که ۴۰ سال در شوره زار کار کرد باعث شد نام این بانوی ماهشهری به عنوان بانوی نمکی جهان ثبت شود.ثبت نام ( پدر بزرگ گلها ) برای پیر مرد خوزستانی که با دستهای لرزانش گل درست میکرد و به مردم هدیه میداد اولین بار در کشور توسط گزارش خانم نهال لیموچی رقم خورد گزارش امانت دار امین خانم لیموچی در سال ۱۳۹۰ مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت که روایتی از داستان مرد فقیری بور که طلای گران قیمتی را پیدا میکند و علی رغم اینکه همسر سرطانی اش به شدت نیازمند حمایت مالی بود آن طلاها را بی هیچ کم و کاستی به صاحبش برمیگرداندکه به دنبال پخش این گزارش و انعکاس آن در فضای رسانه ای کشور و پخش از تریبون خطبه‌های نماز جمعه ، به دستور رهبر معظم انقلاب تمام مراحل درمان همسر آن مرد رایگان انجام می‌شود.

 

امتیاز شما