امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پرس تی‌وی در "۱۰ دقیقه" بررسی می‌کند؛
پرس تی‌وی در "۱۰ دقیقه" بررسی می‌کند؛

نسل‌کشی اسرائیل و محرومیت کودکان فلسطینی از تحصیل

مشاهده ۱۱۹
۱۴۰۲/۱۲/۰۷- ۱۳:۳۸
تعداد بازدید:119

شبکه پرس تی‌وی در "۱۰ دقیقه" به محرومیت کودکان فلسطینی از تحصیل می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع این هفته مستند "۱۰ دقیقه" به بررسی هدف قرار دادن مدارس فلسطینی در غزه از سوی اسرائیل و محرومیت کودکان فلسطینی از تحصیل اختصاص دارد.

مستند هفتگی شبکه پرس تی‌وی به تهیه‌کنندگی مهدی عرب در ابتدا تاکید می‌کند که با گذشت نزدیک به پنج ماه از حمله اسرائیل به غزه، در میان پاسخ خاموش طرفداران خودخوانده صلح و حقوق بشر، رژیم صهیونیستی پاکسازی قومی‌گسترده‌ای را در غزه آغاز کرده و سرزمین فلسطین را به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کرده است. تاکنون بیش از ۲۸ هزار نفر که بیشتر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل شهید و بیش از ۶۸ هزار نفر دیگر زخمی‌شده‌اند. همچنین نزدیک به ۲ میلیون نفر نیز در اثر تهاجم اسرائیل در غزه آواره شده‌اند.

مستند "۱۰ دقیقه" در ادامه به این موضوع می‌پردازد که رژیم اسراییل صدها مدرسه از جمله مدارسی را که توسط سازمان ملل اداره می‌شود در منطقه تحت محاصره فلسطین ویران کرده است و به گفته جاناتان کریک سخنگوی یونیسف، در حال حاضر مطلقاً هیچ شکلی از آموزش یا تحصیل در نوار غزه وجود ندارد و هیچ‌کدام از ۶۲۵ هزار دانش آموزی که در نوار غزه مشغول به تحصیل بوده‌اند، به مدرسه نمی روند. به عبارت بهتر، سطح خشونت و بمباران شدیدی که در حال وقوع است، اجازه آموزش را نمی‌دهد.

بر اساس اطلاعات ارائه شده در برنامه هفتگی شبکه پرس تی‌وی و به نقل از مقامات آموزش و پرورش فلسطین، حداقل ۲۸۰ مدرسه دولتی و ۶۵ مدرسه تحت مدیریت یونیسف تخریب یا آسیب دیده‌اند و نزدیک به ۲۴۰ معلم نیز در حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست داده‌اند. همچنین بیش از ۴ هزار و ۸۵۰ دانش آموز کشته و بیش از ۸ هزار  و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی‌شده‌اند.

مستند «۱۰ دقیقه» دوشنبه ساعت ۱۲:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن همانروز ساعت ۱۷:۲۰ ، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=46&page=1&name=10 Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

امتیاز شما