امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اعلام نتایج انتخابات در خراسان شمالی

مشاهده ۶۲۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۳- ۱۲:۴۶

نتایج قطعی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بنابر اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی، نتایج سه حوزه انتخابیه «بجنورد ، مانه و سملقان ، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم»، «اسفراین و بام و صفی آباد» و «شیروان» در مجلس شورای اسلامی‌به شرخ زیر است .

در حوزه انتخابیه «بجنورد ، مانه و سملقان ، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم» آقای محمدمهدی شهریاری با کسب ۷۶ هزار و ۶۷ رای و آقای سید محمد پاکمهر با کسب ۵۰ هزار و ۳۸۷ رای، منتخب مردم شدند. در این حوزه انتخابیه، ۲۰۰ هزار و ۲۶۱ رای واصل شد.

در حوزه انتخابیه «اسفراین و بام و صفی آباد » آقای‌هادی قوامی‌با کسب ۳۶ هزار و ۷۲ رای از مجموع ۶۱ هزار و ۲۵۴ رای صحیح ماخوذه، منتخب مردم اسفراین و بام و صفی آباد شد. هادی قوامی متولد ۱۳۴۶ در بزنج اسفراین، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده ۴ دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسفراین است.

در حوزه انتخابیه «شیروان» آقای عباس قدرتی زوارم منتخب مردم شیروان در مجلس دوازدهم شد. قدرتی با ۱۴هزار و ۹۶۵ رای از مجموع ۵۹هزار و ۳۴۰ رای ماخوذه، منتخب مردم شیروان شد.وی متولد ۱۳۶۸ شیروان و دکترای حسابداری است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، علی آذری، نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج، برای بار دوم، منتخب مردم این حوزه شد.او از ۹۵هزار و ۹۸۷ رای ماخوذه، ۴۴ هزار و ۳۳ رای کسب کرد.

مردم این دو شهرستان ( یکی جزو خراسان شمالی و دیگر خراسان رضوی)، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

علی آذری متولد ۱۳۵۳ در مشهد مقدس، دکترای جزا و جرم شناسی دارد و رئیس دادگستری فریمان، از سوابق اوست.

همچنین در  انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی، آیت‌الله غلامرضا فیاضی با کسب ۱۶۰ هزار و ۳۲۰ رای، مجددا به‌عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، انتخاب شد.

آیت‌الله غلامرضا فیاضی متولد سال ۱۳۲۸ در استان قم است، ایشان در دوره قبل نیز نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بود.

حجت‌الاسلام علی اسلامی‌فر، دیگر نامزد خبرگان رهبری در خراسان شمالی نیز ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ رای کسب کرد.

امتیاز شما