امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نهال های یادگاری از مستند «مسیر سبز» رادیو جوان

مشاهده ۱۱۲
۱۴۰۲/۱۲/۱۵- ۱۱:۲۷

الهام وحدت، تهیه کننده رادیویی مستند «مسیر سبز» رادیو جوان گفت: به بهانه روز درختکاری و با همکاری رئیس اداره جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان تهران به یاد هر کدام از مهره‌های برجسته‌ی این شبکه رادیویی که سال‌هاست چون دانه ارزشمندی در دل خاک آرام گرفتند، نهالی به رسم ادب و احترام به نام آنها در دل خاک کاشتیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، الهام وحدت تهیه کننده رادیویی مستند «مسیر سبز» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی بیان کرد: موضوع این مستند رادیویی از این قرار است که به مناسبت روز درختکاری، با حضور مدیران رادیو جوان به بوستان جنگلی خرگوش دره واقع در منطقه ۲۲ تهران رفتیم و ضمن کاشت نهال‌هایی در این پارک برای کمک به محیط زیست و اجرای این سنت با ارزش، نام هر عزیز سفر کرده همچون زنده‌یاد مهران دوستی، شهید حسین رنجبر، رضا صفدری، افسانه قیصرخواه، شهید مسعود جان نثاری، سید احمد سادات و… بر شاخه‌ای از نهال گره زدیم تا یاد یاران شبکه جوان همیشه سبز باشد و مصداق بارز شعر مولانا باشند که: "فرو شدن چو بدیدی برآمدن بنگر..."

وی در ادامه افزود: در این مستند رادیویی به بهانه روز درختکاری و با همکاری ابوالفضل ناظری رئیس اداره جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان تهران به یاد هر کدام از مهره‌های برجسته‌ی این شبکه رادیویی که سال‌هاست چون دانه ارزشمندی در دل خاک آرام گرفتند، نهالی به رسم ادب و احترام به نام آنها در دل خاک کاشتیم.

وحدت  به حفظ درختان و جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: این مستند رادیویی می خواهد بگوید که حفظ درختان و جنگل‌ها نه تنها به محیط زیست کمک می‌کند، بلکه نقش بسزایی در تنظیم آب و هوا و حفظ بوم‌های زیستی دارد. درختان به عنوان تولید کننده اکسیژن، نقش بسیار مهمی در حفظ کیفیت هوا دارند و با جذب دی‌اکسید کربن از هوا، به کاهش گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی‌کمک می‌کنند. به همین دلیل، کاشت و حفظ درختان و جنگل‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما همه می‌توانیم نقش خود در این راه ارزشمند را ایفا کنیم.

این تهیه کننده رادیویی افزود: با توجه به برنامه ملی کاشت یک میلیارد درخت که برای ظرف ۴ سال برنامه ریزی شده است در این مستند رادیویی به آن اشاره شده است. وی با بیان اینکه بوم‌های زیستی به عنوان محیط زیست طبیعی برای حیات وحش و گونه‌های مختلف از جانداران و گیاهان عمل می‌کنند گفت: از این رو، حفظ بوم‌های زیستی و ایجاد مناطق حفاظت شده برای جانوران و گیاهان، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

الهام وحدت در پایان با بیان اینکه ما با کاشت نهال می‌توانیم تنوع زیستی را حفظ کرده و از انقراض گونه‌ها جلوگیری کنیم افزود: با حفظ محیط زیست، ما نه تنها از زندگی و سلامتی خود محافظت می‌کنیم، بلکه به نسل‌های آینده یک جهان سالم و پایدار ارائه می‌دهیم. از این رو، همه ما مسئولیت داریم که با اقدامات کوچک، محیط زیست را حفظ کرده و آینده بهتری را برای همه به ارمغان آوریم.

مستند «مسیر سبز» به تهیه کنندگی و اجرای الهام وحدت کاری از گروه فرهنگ، جامعه و سلامت با مدیریت علیرضا مبینی روز سه شنبه پانزدهم اسفند ساعت ۲۰:۳۰ روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

امتیاز شما