امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
«هاشتاغ» در شبکه العالم رصد می‌کند؛
«هاشتاغ» در شبکه العالم رصد می‌کند؛

تهدید خاخام ارشد صهیونیست به ترک سرزمین اشغالی

مشاهده ۸۶
۱۴۰۲/۱۲/۲۱- ۱۵:۳۳

بازتاب تهدید مقامات رژیم اسرائیل توسط خاخام ارشد صهیونیست به ترک سرزمین فلسطین در صورت اجبار در پیوستن به ارتش در «هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه بزرگترین فراخوان را برای احضار همه نیروهای ذخیره جهت شرکت در جنگ صادر کرد و همچنان در صدد جذب نیرو است، "اسحاق یوسف" خاخام ارشد از یهودیان سفاردی (فرقه یهودیان شرقی) دیروز شنبه در سخنانی اعلام کرد؛ اگر «مذهبی‌ها» (حریدی‌ها) در جامعه اسرائیلی مجبور باشند به ارتش ملحق شوند، همه ما به خارج مهاجرت می‌کنیم.

در این خصوص بیان خواهد شد؛ «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگی رژیم اشغالگر در واکنش به سخنان این خاخام گفته است؛ همه باید در این زمان دشوار به ارتش ملحق شوند، از جمله حریدی‌ها.

گفتنی است این مواضع، میزان معضلی را که دولت اشغالگر با تعداد بالای کشته‌ها در غزه و نیاز آن به استخدام هزاران نفر تجربه می‌کند، نشان می‌دهد.

هشتگ دیگر شبکه‌های اجتماعی عربی واکنش ها به آشکار بودن نژادپرستی اشغالگران و رهبران سیاسی و مذهبی از جمله "الیاهو مالی" است.

وی جنگ فعلی را جنگی مقدس علیه فلسطینی‌ها و مسلمانان اعلام کرد که جان هیچ فلسطینی نباید نجات پیدا کند.

سخنان مالی درباره کشتن زنان و کودکان و سالخوردگان در غزه به عنوان وظیفه اصلی سربازان اشغالگر، موجب خشم فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده که در این برنامه بررسی می‌شود.

خبر ورود پزشک عمانی، " ایمن السالمی" به غزه برای کمک رسانی به مردم مظلوم این سرزمین و عکس یادگاری دکتر "ایمن السالمی" با کودکان در غزه، نیز بازتاب فراوانی در فضای مجازی عربی داشته که در این برنامه به آن اشاره خواهد شد.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی، سردبیری حسین الموسوی و اجرای محمد العامری، 21 اسفند ماه از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

https://www.alalam.ir

امتیاز شما