امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضرورت افزایش سهم اقتصاد ایران از دریا

مشاهده ۶۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۲- ۱۰:۲۲

برنامه «ایران امروز» سه شنبه 22 اسفند، با حضور کارشناسان و صاحب نظران پیرامون برنامه‌ریزی برای افزایش سهم اقتصاد ایران از دریا، گفت و گو می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، توسعه دریامحور و اقتصاد دریا که به تازگی در سطح کشور ایران و سایر کشورها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته، گامی مؤثر در اشتغال و توسعه هر منطقه محسوب می‌شود.

 مریم بانو فطرتی تهیه کننده برنامه «ایران امروز» سه شنبه‌ها گفت: بدون شک استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی اعم از اقیانوس‌ها، دریاها، دریاچه‌ها و جزایر برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال پایدار و در نهایت افزایش تولید ناخالص داخلی جوامع تعریف می‌شود.

 وی ادامه داد: حوزه اقتصاد دریا فراتر از مواردی از قبیل شیلات و گردشگری دریایی بوده و براین اساس مستلزم ظهور و حمایت از صنایع مرتبط با آب و دریا و ازجمله حمل ونقل دریایی، گردشگری دریایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آبزی پروری و شیلات، بیوتکنولوژی دریایی، زیست هواشناسی و معدنکاری دریایی است.

 اقتصاد دریامحور، راهبردی اساسی، توسعه‌ای و کنش‌گرا و درنهایت تحول آفرین است چرا که در سطح بالایی نهادها و سازمان‌های زیادی را درگیر می‌کند.

 فطرتی در پایان افزود: در برنامه سه شنبه میزبان مهندس محمدحسین علامه، معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و‌منابع سازمان بنادر و دریانوردی و رییس دبیرخانه ملی اقتصاد دریا و  دکتر حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، دبیر کارگروه توسعه دریا محور خواهیم شد و پیرامون طرح های کلان و خرد مؤثر در اقتصاد معیشتی و نمونه‌هایی از برنامه‌های به نتیجه رسیده و برنامه‌های در دست انجام گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» سه شنبه‌ها به تهیه کنندگی مریم بانو فطرتی، اجرای احمد طبعی و هماهنگی اکرم خیرخواه ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما