امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
خبرگزاری تصویری ایران پرس؛
خبرگزاری تصویری ایران پرس؛

روز قدس؛ حمایت مسلمانان شرق کنگو از فلسطین و غزه

مشاهده ۲۰۴
۱۴۰۳/۰۱/۱۵- ۱۵:۱۵
تعداد بازدید:204

دو نفر از رهبران مسلمان در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در آستانه روز جهانی قدس تاکید کردند: مسلمانان آفریقا با فلسطینیان به‌ویژه ساکنان باریکه‌غزه اعلام همبستگی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شیخ موسی احمد» یکی از رهبران مسلمان ساکن منطقه کیوو شمالی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران‌پرس درباره روز جهانی قدس تصریح کرد:همه مسلمانان باید برای آزادی مردم فلسطین تلاش کنند. 

این رهبر مسلمان با بیان اینکه مسلمانان در آفریقا حامی و پشتیبان فلسطین هستند تاکید کرد: مسلمانان باید در سطح ملی و بین‌المللی در کنار مردم فلسطین قرار گیرند تا آنان به حقوق خود دست یابند.

«شیخ موسی احمد» با محکوم کردن حملات و جنایت‌های رژیم اسرائیل در باریکه‌غزه افزود: شکایت آفریقای‌جنوبی از اسرائیل نمونه علنی حمایت آفریقا از فلسطینیان است.

این روحانی مسلمان اهل شرق جمهوری دموکراتیک کنگو همچنین از همه رهبران مسلمان خواست برای دفاع و حمایت از فلسطینیان در کنار آنان بایستند و تلاش کنند.

«شیخ سیرو امحد» یکی دیگر از رهبران مسلمان در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو هم تصریح کرد: مسلمانان در شرق کنگو آماده هستند تا مانند دیگر مسلمانان در سراسر جهان در مراسم روز جهانی قدس شرکت کنند.

این رهبر مسلمان آفریقایی با بیان اینکه مسلمانان شرق جمهوری دموکراتیک کنگو خواهان صلح و امنیت برای مردم فلسطین و باریکه‌غزه هستند گفت: امت اسلامی نگران وضعیت باریکه‌غزه است و همه تلاش کنند تا صلح در این منطقه برقرار شود.

 https://farsi.iranpress.com/روز-قدس--حمایت-مسلمانان-شرق-کنگو-از-فلسطین-و-غزه

 

امتیاز شما