امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‏ های عید سعید فطر در شبکه اترک

مشاهده ۱۲۲
۱۴۰۳/۰۱/۲۱- ۱۰:۳۳

پس از یک ماه عبادت و بندگی به ‎مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر صداوسیمای خراسان شمالی با ویژه برنامه‌های متنوع به استقبال ماه شوال می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای شبکه اترک با ویژه برنامه «بوی باران» که با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح برای بینندگانش تهیه و پخش می‌شود مهمان خانه‌های اهالی خراسان شمالی است.

«بوی باران» با بخش های مختلفی مانند فطریه امسال (اطلاع رسانی درباره فطریه امسال نحوه وکیفیت پرداخت، گزارش های مردمی، موسیقی تصویر، معرفی آداب و رسوم اقوام مختلف استان در عید سعید فطر، ارتباط با مراکزمذهبی، طنز، گفتگو با علمای دینی ، حضور خواننده و پخش ترانه محلی ،حضور حامیان ایتام، گفتگو با هنرمندان، تلفن، پیامک های مردمی و... سعی دارد تا لحظات شاد و بانشاطی را برای بینندگان خود در عید شکوه بندگی فراهم کند.

«بوی باران» به تهیه کنندگی: علی حسن نیا و اجرای: ملکان آهی، ضحی بنائیان و مریم نیازی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (بیست و دوم و بیست و سوم فرودرین ماه) از ساعت10 به مدت 90 دقیقه به طور زنده از سیمای اترک روی آنتن  می رود.

معاونت صدای شبکه اترک نیز در روز عید سعیدفطر با ویژه برنامه «شکرانه» به شنوندگان خود عیدی می دهد. این برنامه با هدف ماندگاری رفتارها واعمال پسندیده که در ماه مبارک انجام شده و تداوم آن در طول سال، پاسداشت عید سعید فطر و شکر گذاری به درگاه خداوند و ایجاد شور و نشاط معنوی پس از یک ماه روزه داری و با موضوعات زکات فطریه و رسیدگی به مشکلات فقرا، چگونگی حفظ آثار و برکات ماه رمضان در طول سال، انس با مساجد و مجالس مذهبی، خودداری و کنترل نفس، سبک زندگی رمضانی و....  تهیه وپخش می‌شود.

«شکرانه» با بخش های گوناگونی مانند: فطریه امسال ( اطلاع رسانی درباره فطریه امسال نحوه وکیفیت پرداخت، صحبتهای افراد و خانواده‌های که با دریافت فطریه گرهی از زندگیشون وکارشون باز شده)، عید در اینجا (انعکاس مراسم عید فطر در بین اقوام خراسان شمالی مخصوصا قوم ترکمن)، بسته‌های نمایشی (طنز و نمایش تامینی درباره عید فطر)، کارشناس ( در خصوص اهمیت عید فطر و آداب و مناسک عید فطر) ، گزارش از خانواده زندانیان غیر عمد که آزاد شدن و شعر ها در باره عید فطر از شاعران هم استانی، گزارش های مردمی، موسیقی، کلام بزرگان، ارتباط با مراکزمذهبی، طنز، گفتگو با علمای دینی، تلفن ، پیامک، آداب و رسوم اقوام در عید فطر و...سعی دارد تا فضای شاد و مفرح را برای شنوندگانش به وجود آورد.

«شکرانه» به تهیه کنندگی: زهرا نیستانی و مجید حمزانلویی و گویندگی: آرش ضرغامی ، صدیقه پیرایش ، نسرین شاکری و جواد اسکندری روز چهارشنبه و پنجشنبه ( بیست و دوم و بیست و سوم فرودرین ماه)  از ساعت 10:00 به مدت 90 دقیقه به طور زنده از صدای اترک پخش می‌شود.

معاونت خبر شبکه اترک در عید فطر گزارش‌هایی از پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر ، حس و حال مردم مومن و خداجوی بجنورد و شهرستان‌های استان از پایان ماه رحمت و مغفرت الهی، حفظ دستاورد‌های معنوی این ماه مبارک ، فطریه و اهمیت و نحوه پرداخت آن به‌ویژه در شرایط فعلی، عید فطر و تقسیم این عید بزرگ با نیازمندان و پوشش خبری نماز عیدفطر آن تهیه و پخش می‌کند.

معاونت فضای مجازی شبکه اترک همچنین در خصوص این روز با شکوه به بارگذاری برنامه‌های مختلفی اعم از 5 کلیپ های صوتی و تصویری با موضوع آداب و روسم مرم استان در عید فطر، 5 نماهنگ و موزیک ویدئو، 1موشن گرافیک، 2 پوستر و 6عکس نوشت و ... در کانال ها و وب سایت صدا و سیما می‌پردازد.

امتیاز شما