امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش سپاه پاسداران در دفاع مقدس

مشاهده ۷۳
۱۴۰۳/۰۲/۰۲- ۰۸:۲۷

برنامه «پلاک هشت» یکشنبه دوم اردیبهشت، همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، میزبان سردار عبدالحسین شاه حسینی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «نقش و مسؤلیت سپاه پاسداران در صیانت از انقلاب و کشور در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست،  این نهاد پویا، علی‌رغم نداشتن تجربه و تجهیزات جنگی در آغاز جنگ تحمیلی، به یاری ارتش شتافت.»

 متین السادات فیروزی تهیه کننده برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 بود که حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 58 رسماً فرمان تشکیل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را صادر کردند.

 در آن زمان اما شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد این سازمان نوپا که برای حفاظت از انقلاب ملت ایران به وجود آمده است، در مدت‌زمان کوتاهی تنها چند سال پس از تأسیسش بتواند در مقابل انواع تهدیدات پیچیده داخلی و خارجی علیه نظام اسلامی ایستادگی و با آنها مقابله کند.

 وی ادامه داد: به بهانه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، میزبان سردار عبدالحسین شاه حسینی رئیس گروه پژوهشی تهدیدات امنیتی دانشگاه عالی دفاع ملی و از فرماندهان دوران دفاع مقدس خواهیم شد و پیرامون نقش سپاه پاسداران در دفاع مقدس، دفاع از امنیت کشور و دفاع از حرم و عملیات تنبیهی وعده صادق گفت و گو خواهیم کرد.

 گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای آرش احمدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:15 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما