امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگداشت سالروز حادثه 5 اردیبهشت در رادیو ایران

مشاهده ۸۴
۱۴۰۳/۰۲/۰۵- ۱۰:۰۸

پنجم اردیبهشت و صحرای طبس یادآور واقعه‌ای سرنوشت ساز در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی است که عملیات نظامیان آمریکایی موسوم به «پنجه عقاب» با عاجز ماندن در برابر شن‌های صحرای طبس به شکست مفتضحانه منجر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متین السادات فیروزی تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: در چهل و چهارمین سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس ۲۵ دوچرخه سوار طبس مسیر ۱۵۵ کیلومتری طبس تا مسجد شکر را در دو روز رکاب زدند.

 این گروه صبح روز گذشته از میدان انقلاب طبس رکاب زنی خود را آغاز کردند تا صبح روز پنج اردیبهشت به جمع شرکت کنندگان در همایش استکبار ستیزی در صحرای طبس بپیوندند.

 وی ادامه داد: هر سال در این روز به یاد این رویداد تاریخی همایش استکبار ستیزی برگزار می‌شود، به همین مناسبت در برنامه «پلاک هشت» با مهدی ابراهیمی‌گزارشگر مرکز خراسان جنوبی ارتباط خواهیم گرفت و جزییات بیشتری از این مراسم را خواهیم شنید.

وی همچنین متذکر شد: با توجه به هفته‌های ایرانی رادیو ایران و این هفته سفر به هرمزگان یادی از شهدای این استان خواهیم کرد.

 گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی متین السادات فیروزی و اجرای آرش احمدی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما