امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش رسانه جشنواره ملی گل غلتان از صدا و سیمای استان سمنان

مشاهده ۱۲۴
۱۴۰۳/۰۲/۰۸- ۱۶:۲۸

جشنواره ملی گل غلتان دامغان از صدا و سیمای استان سمنان پوشش رسانه‌ای داده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در دیدار مدیر میراث فرهنگی شهرستان دامغان، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی‌شهر امیریه دامغان با دهرویه مدیر کل صدا و سیما استان سمنان، در خصوص چگونگی پوشش رسانه‌ای جشنواره ملی گل غلتان دامغان گفتگو شد.

 دهرویه مدیر کل صدا و سیمای استان سمنان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و با بیان اهمیت برگزاری جشنواره‌های فرهنگی گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعث آشنایی مردم با فرهنگ مناطق مختلف کشور می‌شود. وی با اشاره به نقش صدا و سیما در معرفی جشنواره گل غلتان گفت: کوشش مطلوب رویدادهای فرهنگی نظیر جشنواره گل غلتان برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و امسال هم طبق صلوات گذشته سعی می‌کنیم اخبار و حواشی جشنواره را پوشش دهیم.

 در ادامه شهردار و اعضای شورای شهر امیری دامغان ضمن تشریح برنامه‌های جشنواره گل غلتان دامغان پوشش خبری و تصویری این جشنواره را از صدا و سیمای استان سمنان خواستار شدند.

 اطلاع‌رسانی برگزاری جشنواره در برنامه‌های مختلف صدا، سیما و خبر، اطلاع رسانی مناسب در فضای مجازی مرکز، دعوت از میهمانان و کارشناسان فرهنگی و اجرای نمادین مراسم گل غلتان در برنامه شبانه سیما، پخش دو قاب مراسم اختتامیه از شبکه استانی و شبکه خبر از اقداماتی است که مدیر کل صدا و سیمای استان سمنان در برگزاری جشنواره گل غلتان دامغان به آنها اشاره کرد.

برگزاری غرفه‌های مختلف صنایع دستی و گردشگری، اجرای برنامه‌های سنتی نظیر چوب بازی و ...، اجرای موسیقی سنتی و پاپ،  استندآپ کمدی، برگزاری مراسم نمادین گل غلتان، پخت نان محلی، گلاب گیری و ... از برنامه‌هایی است که در این جشنواره سه روزه از 19 الی 21 اردیبهشت ماه جاری در محل قلعه تاریخی و عمارت دختر ناصرالدین شاه امیریه برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی و مذهبی گل غلتان یک آیین معنوی صدساله در شهر امیریه دامغان است که در این جشنواره نوزادان برای شادابی و طراوت در اولین بهار زندگی، میان گل‌های محمدی غلتانده می‌شوند.

مردم دامغان عقیده دارند که نوزادان با گل غلتان در نخستین بهار زندگی شان  دیگر دچار حساسیت فصلی و بیماری نمی‌شوند.

 

امتیاز شما