امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کیش، مقصد اولین سفر استانی معاون امور استان‌ها در سال جدید؛
کیش، مقصد اولین سفر استانی معاون امور استان‌ها در سال جدید؛

توجه رسانه ملی به ظرفیت‌های مناطق آزاد

مشاهده ۶۶
۱۴۰۳/۰۲/۰۹- ۰۹:۲۴

معاون امور استان‌ها در بازدید از صداوسیمای کیش با تأکید بر لزوم پیگیری مسائل و مشکلات مناطق آزاد و برنامه‌سازی در مسیر معرفی و انعکاس مشکلات این مناطق گفت: یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی کمک به توسعه کشور با تأکید بر محور عدالت است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها در سفر یک‌روزه خود برای بهره‌برداری از هفت طرح زیرساختی، ارتباطی و ورزشی صداوسیمای کیش عازم این جزیره شد. در این سفر، عابدینی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز و گفت‌و‌گو با همکاران و حضور در شورای مدیران و دیدار با خانواده معظم یکی از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، با نماینده ولی‌فقیه، ائمه جمعه اهل تسنن، رئیس منطقه آزاد و دیگر مسئولان جزیره کیش دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در دیدار با شیخ یعقوب شمس، امام‌جمعه اهل تسنن کیش با تأکید بر لزوم پیگیری مسائل و مشکلات مناطق آزاد و برنامه‌سازی در مسیر معرفی و انعکاس مشکلات این‌گونه مناطق گفت: یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی کمک به توسعه کشور با تأکید بر محور عدالت است.

معاون امور استان‌ها همچنین به لزوم وحدت کلمه در جهان اسلام پرداخت و گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی کلانی برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام کرده‌اند تا از طریق راهبرد ایجاد اختلافات مذهبی به نیت شوم خود که تفرقه در جهان اسلام و در نتیجه تضعیف کشور‌های اسلامی است، دست یابند. شیخ یعقوب شمس، امام‌جمعه اهل تسنن کیش هم با تأکید بر نقش ارتباطی کاملاً مطلوب صداوسیمای کیش بین مردم و مسئولان گفت: صداوسیمای کیش زبان گویای ساکنان و گردشگران جزیره است. شیخ یعقوب شمس افزود: برخی از مسائل و مشکلات موجود در کیش با پیگیری‌های رسانه‌های جزیره به‌ویژه صداوسیما حل و فصل شده و این ظرفیت مهمی‌برای کیش محسوب می‌شود.

معاون امور استان‌ها در ادامه ضمن دیدار با رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای انعکاس توانمندی‌های استان‌ها در رسانه ملی، اعلام کرد: روزانه برای تولید برنامه مراکز استان‌ها و پخش در شبکه‌های سراسری، 10 ساعت وقت صرف می‌شود که کمک زیادی به انعکاس ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور می‌کند. عابدینی با اشاره به قابلیت‌های مناطق آزاد به‌ویژه منطقه آزاد کیش، توجه به هویت‌محوری و عدالت‌گستری را دو موضوع مورد تأکید در برنامه‌سازی شبکه‌های استانی برشمرد و افزود: با کمک سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر سازمان‌ها در این جزیره می‌توان برنامه‌های مختلفی تولید کرد تا قابلیت‌های این جزیره دیده شود و مشکلات آن برای تصمیم‌گیران کشور به‌درستی تبیین شود.

وی همچنین گفت: صداوسیما آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های مناطق آزاد به تغییر رویکرد‌ها به جزیره کیش و جذب سرمایه‌گذار و رونق تولید در این منطقه کمک کند. رحیم سرهنگی، هم با تأکید بر نقش رسانه ملی در تحقق اهداف تعیین شده شعار سال گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، مزایای مناطق آزاد، تسهیلات تعیین‌شده برای سرمایه‌گذاران و معافیت‌های مالیاتی می‌توان برنامه‌های متعددی به‌ویژه در حوزه تحقق شعار سال و با هدف معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد برای جذب گردشگر تولید و پخش کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در تبیین مشکلات این جزیره و کمک به حل آن‌ها افزود: نبود ثبات مدیریتی در مناطق آزاد، قوانین محدودکننده، بی‌توجهی به مشوق‌ها و ابهام در قوانین، موجب کندی رشد و توسعه مناطق آزاد و کاهش درصد تحقق اهداف تعیین شده برای آ‌ن‌ها شده‌است که باید به کمک رسانه ملی این مشکلات تبیین و مرتفع شود.

ظرفیتی برای تولید برنامه‌های مشترک بین‌المللی

دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا بی‌نیاز، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کیش، برنامه بعدی معاون امور استان‌ها در کیش بود. عابدینی در این دیدار با قدردانی از همکاری‌ها و حمایت‌های نهاد امامت جمعه کیش از صداوسیما، به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد. امام‌جمعه کیش هم با قدردانی از تلاش‌ جهادی کارکنان صداوسیمای کیش با هدف انعکاس چهره‌ای شایسته از مردم این جزیره، گفت: باید قدردان این تلاش بود و در مسیر اعتلای آن گام برداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا بی‌نیاز تصریح کرد: صداوسیمای کیش نقشی اثرگذار در این جزیره دارد و وجود این مرکز مستقل، فرصت مغتنمی است و باید از سوی همگان حمایت شود. وی همچنین افزود: تولید برنامه‌های مهم و ملی با حضور در جزیره کیش در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش می‌تواند زمینه‌ تولید برنامه‌های مشترک بین‌المللی را با حضور مهمانان مختلف از کشور‌های جهان فراهم کند.

گفتنی‌است، افتتاح طرح‌های عمرانی، هنری و ورزشی در صداوسیمای کیش، بخش دیگر اقدامات معاون امور استان‌ها در این سفر یک‌روزه بود که با همراهی داوود سیروس، مدیرکل صداوسیمای کیش و داوود عربیون، مدیر فنی و فناوری اطلاعات معاونت امور استان‌ها صورت پذیرفت.

علاوه بر این، افتتاح مرکز ارتباطات تلفن، استودیو و اتاق فرمان آلاچیق مرکز، استودیو جدید پخش سیما با آرایه جدید، استودیو تولید صدا، باشگاه ورزشی و در نهایت رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش از جمله طرح‌هایی بود که در این سفر افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 

امتیاز شما